تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر : 1605

نماینده روسیه: حضور طالبان در شمال افغانستان تهدید داعش در آسیای میانه را می‌کاهد

نماینده روسیه: حضور طالبان در شمال افغانستان تهدید داعش در آسیای میانه را می‌کاهد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: بسیاری دیگر از سازمان‌های بین‌المللی تروریستی مدت‌هاست که در کشورهای آسیای میانه مستقر شده‌اند و من داعش را در درجه اول این گروه‌های تروریستی قرار می‌دهم اما هنوز این گروه آنقدر خطرناک نشده است. وی ادامه داد: آنها

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: بسیاری دیگر از سازمان‌های بین‌المللی تروریستی مدت‌هاست که در کشورهای آسیای میانه مستقر شده‌اند و من داعش را در درجه اول این گروه‌های تروریستی قرار می‌دهم اما هنوز این گروه آنقدر خطرناک نشده است.

وی ادامه داد: آنها می‌توانند در شمال افغانستان و از اوضاع در منطقه به نفع خود بهره ببرند و تلاش کنند تا به ثباتی تضعیف کننده در کشورهای همسایه افغانستان دست بزنند. طالبان روابط بسیار بدی با داعش دارد و در تمام این سال‌ها به صورت فعالانه با داعش مبارزه کرده است طوریکه آمریکا و ناتو یا حتی دولت کنونی کابل نتوانسته‌اند در مبارزه با داعش راهی به جای ببرند.

فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان همچنین گفت:‌ به همین دلیل است که حضور طالبان در شمال افغانستان می‌تواند باعث جلوگیری از رشد و خیزش داعش و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه شود.

این دیپلمات روسی همچنین ادعای کابل را درباره ارتباط طالبان با القاعده تلاش مقام‌های افغان برای توجیه شکست‌های خود دانست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.