تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 43642

نصیرشلال: شرایط خوبی در ۱۰۲ کیلوگرم نداریم/ نگاه ما به جام‌جهانی تایلند است

نصیرشلال: شرایط خوبی در ۱۰۲ کیلوگرم نداریم/ نگاه ما به جام‌جهانی تایلند است

به گزارش ایسنا، نواب نصیرشلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی اینکه با عملکرد وزنه‌بردار بلغارستان و شکستن رکورد جهان در دسته ۸۹ کیلوگرم مشخص شد رقابت سختی در المپیک در انتظار مصطفی جوادی است و فکر می‌کند وزنه بردار ایران تا المپیک بتواند افزایش رکورد چشم‌گیری داشته باشد؟ تصریح کرد: جوادی طبق یک برنامه از پیش تعیین

به گزارش ایسنا، نواب نصیرشلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی اینکه با عملکرد وزنه‌بردار بلغارستان و شکستن رکورد جهان در دسته ۸۹ کیلوگرم مشخص شد رقابت سختی در المپیک در انتظار مصطفی جوادی است و فکر می‌کند وزنه بردار ایران تا المپیک بتواند افزایش رکورد چشم‌گیری داشته باشد؟ تصریح کرد: جوادی طبق یک برنامه از پیش تعیین شده مسیر را دنبال می‌کند. ما می‌دانیم چه چیزی نیاز داریم و باید به چه اهدافی برسیم. عملکرد وزنه‌بردار بلغارستان دور از ذهن نبود. ما هم بتوانیم طبق برنامه پیش برویم، یکی از مدعیان اصلی خواهیم بود.
او ادامه داد: جوادی وزنه‌بردار درجه یکی است و حتما در این مسیر با تعامل و حرف شنوی که از تیم دارد، می‌تواند به اهداف بزرگی برسد.

ایران از سهمیه المپیک ۱۰۲ کیلوگرم جا می‌ماند؟
نصیرشلال در مورد وضعیت ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای گرفتن سهمیه و مدال المپیک تصریح کرد: در دسته ۱۰۲ کیلوگرم شرایط خوبی نداریم. در حال حاضر چند نفر در حال تلاش هستند و مشخص نیست چه کسی بتواند سهمیه را کسب کند. تا اینجای کار شانس زیادی را برای سهمیه نداشتیم و  ممکن است تغییراتی در رنکینگ به وجود بیاید و ما جا بمانیم. با این حال در حال تلاش هستیم تا در جام جهانی تایلند سهمیه و رنکینگ خودمان را به ثبات برسانیم. قهرمانی آسیا فرصت خوبی برای کسب سهمیه ۱۰۲ کیلوگرم نیست و جام جهانی تایلند که آخرین مسابقه کسب سهمیه است، برای ما تعیین کننده است.
دو ماه سرنوشت‌ساز برای رسول معتمدی
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که رسول معتمدی هنوز به شرایط ایده‌ال قبل برنگشته و فکر می‌کند تا قهرمانی آسیا بتواند افزایش رکورد چشم‌گیر داشته باشد؟ تاکید کرد: معتمدی دقایق آخر وارد مسیر کسب سهمیه المپیک شد. اگر شرایط روحی جسمی او خوب پیش برود، ۱۰۰ درصد می‌تواند سهمیه را بگیرد. او وزنه‌بردار با تجربه و توانمندی است. تمرینات خوبی را هم انجام می‌دهد و نیاز است که به لحاظ روحی قوی‌تر شود. دو ماه آینده همه چیز واضح و روشن می‌شود.

حضور پشتوانه‌ها در قهرمانی آسیا 
او در مورد برنامه تیم ملی برای قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ ازبکستان تصریح کرد: قهرمانی آسیا برای ما بیشتر محک نفراتی است که قرار است در سال‌های آینده پشتوانه تیم ایران باشند. در کنار آنها کمی از باتجربه‌ها نیز استفاده می‌شود. نگاه اصلی ما برای قطعی کردن سهمیه المپیک، جام جهانی تایلند است.
رضایت از شیوه تمرینی برای افزایش رکورد
نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند تاکنون شیوه تمرینی‌اش برای افزایش رکورد وزنه‌برداران جوابگو بوده است؟ گفت: شیوه و برنامه ما تا اینجای کار مثبت بوده است. در دو وزن المپیکی ۸۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم، مصطفی جوادی و علی داوودی در قهرمانی جهان عربستان افزایش رکورد داشتند، پس حتما این راه درست طی شده است. برای افزایش رکورد یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار پتانسیل شخصی ورزشکار است. همچنین شرایط سنی که خیلی از عوامل را در بر دارد هم بسیار تاثیرگذار است چون انگیزه و تمرین پذیری در وزنه‌برداران زیر ۲۵ سال به مراتب بالاتر است. 

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.