تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 38457

نخستین دیدار اردوغان و نتانیاهو در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

نخستین دیدار اردوغان و نتانیاهو در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نهاد ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار موضوعات سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای و نیز نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را بررسی کردند. در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نهاد ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار موضوعات سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای و نیز نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را بررسی کردند.
در این بیانیه آمده است که اردوغان به نتانیاهو گفت، دو طرف می‌توانند در زمینه‌های انرژی، فناوری، نوآوری، هوش مصنوعی و امنیت سایبری باهم همکاری کنند.
وی همچنین گفت، همه باید برای دنیایی که در آن صلح حاکم است، تلاش کنند.
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، این دو رهبر توافق کردند روابط دوجانبه را در زمینه‌های تجارت، اقتصاد و انرژی تقویت کنند. آن دو مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوع عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان را بررسی کردند.
براساس این بیانیه‌ رژیم صهیونیستی، اردوغان و نتانیاهو همدیگر را به سفر به تل‌آویو و آنکارا دعوت کردند و توافق شد که در آینده نزدیک هماهنگی‌های لازم انجام و این سفرها صورت بگیرند.
اردوغان قبلا گفته بود، اولین دیدارش را با نتانیاهو انجام خواهد داد و امیدوار است این اقدام شروع مرحله خیلی بهتری در روابط دوجانبه باشد.
نتانیاهو پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در تماسی تلفنی به او تبریک گفت و دو طرف درباره تقویت روابط دوجانبه توافق کردند.
در این گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر بابت کمک‌های رژیم صهیونیستی به زلزله زدگان ترکیه که چند ماه پیش رخ داد، تشکر کرد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.