تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 33556

نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گیلان به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گیلان به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی امروز چهارشنبه در حاشیه آئین اختتامیه این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲ گروه نمایشی کودک و نوجوان برای نخستین بار به مدت یک هفته در شهرهای مختلف به اجرای نمایش پرداختند. ثقتی با بیان اینکه باور داریم تئاتر کودک زبان قابل فهم و مشترک بین متولیان فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی امروز چهارشنبه در حاشیه آئین اختتامیه این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲ گروه نمایشی کودک و نوجوان برای نخستین بار به مدت یک هفته در شهرهای مختلف به اجرای نمایش پرداختند.
ثقتی با بیان اینکه باور داریم تئاتر کودک زبان قابل فهم و مشترک بین متولیان فرهنگی و جمعیت کودک و نوجوان جامعه است، افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تقویم جشنواره‌های اداره کل ثبت و در سال‌های آینده تکرار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ما هر رسالت و پیامی که در نظر داریم می‌توانیم بر بستر ادبیات و تئاتر کودک و نوجوان منتقل کنیم، ادامه داد: سهم رویدادهای هنری که مخاطبان کودک و نوجوان دارد باید بیشتر شود.
ارائه ۲۵ نمایش به دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک
«محمد تجدد» دبیر نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گیلان نیز در ادامه گفت: طی فراخوانی در این جشنواره از گروه‌های نمایشی که در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنند دعوت شد تا محکی برای ارزیابی توانمندی و ظرفیت گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان باشد.
وی افزود: در مجموع ۲۵ اثر نمایشی در این جشنواره ارائه شد که پس از بازخوانی و بازبینی این نمایش‌ها ۱۲ اثر به جشنواره راه یافت.
وی گفت: این آثار در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، رشت، رودبار، تولم شهر و صومعه سرا اجرا شد.
دبیر این جشنواره با بیان اینکه هنرمندان بخش کودک سهم بسزایی در ترویج فرهنگ، آداب و سنن ایرانی دارند، تصریح کرد: مضامین آثار ارائه شده این جشنواره در حوزه فرهنگ شهروندی، پسماند، فرهنگ آپارتمان نشینی، آسیب‌های فضای مجازی و پیام‌های آموزنده دیگر برای مخاطبان بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.