تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 36307

مهلت یک ماهه دادستانی تهران به مالکان کشنده‎ها

مهلت یک ماهه دادستانی تهران به مالکان کشنده‎ها

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنابه نقل از قوه قضاییه، یکی از انبارهای موجود در گمرک غرب تهران ویژه کالاها، اقلام و اجناسی است که بعضا حتی از سال ۱۳۹۲ وارد این انبار شده و تاکنون در خصوص وضعیت آن‌ کالاها تعیین تکلیفی توسط مسئولان امر صورت نگرفته است، لذا دادستان تهران ضمن

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنابه نقل از قوه قضاییه، یکی از انبارهای موجود در گمرک غرب تهران ویژه کالاها، اقلام و اجناسی است که بعضا حتی از سال ۱۳۹۲ وارد این انبار شده و تاکنون در خصوص وضعیت آن‌ کالاها تعیین تکلیفی توسط مسئولان امر صورت نگرفته است، لذا دادستان تهران ضمن بازدید از این انبار در خصوص تعیین تکلیف اموال و کالاهای مذکور دستور ویژه صادر کرد.
علی صالحی در ادامه این بازدید با حضور در پارکینگ ویژه کشنده‌های سنگین در جریان آخرین وضعیت نگهداری و بررسی اقدامات انجام شده در خصوص نحوه تعیین تکلیف این‌ کشنده‌ها قرار گرفت.
پس از بازدید از انبارها و پارکینگ‎های گمرک غرب تهران جلسه ای با حضور دادستان تهران و مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در بازدید برگزار و مصوباتی در آن جلسه تصویب شد.
علی صالحی دادستان تهران در خصوص بازدید از انبار و پارکینگ های گمرک غرب تهران اظهار کرد: در راستای اجرای دستور ریاست معظم قوه قضاییه مبنی بر نظارت بر کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی و گمرکات، به صورت ماهیانه و مرتب به همراه همکاران خود و مدیران دستگاه های اجرایی از این انبارها بازدید داریم.
وی با اشاره به مصوباتی که در جلسه با مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در بازدید به تصویب رسید، گفت: در این جلسه مقرر شد تا ۳۰۰ ردیف کالا به ارزش مالی ۳۷۰ میلیارد ریال ظرف چند روز آینده توسط مدیرت اموال تملیکی استان تهران تعیین تکلیف شود.

صالحی گفت: با توجه به اینکه هزار و ۸۰۳ دستگاه کشنده در گمرکات استان تهران (گمرک تهران و گمرک غرب تهران) وجود دارد، به منظور تسهیل در تعیین تکلیف و فرآیند ترخیص آن‎ها، مهلت اعتبار تاییدیه استاندارد از ۳ ماه به ۶ ماه بدون اخذ هزینه افزایش پیدا کرد.
وی افزود: همچنین مقرر شد تا به مالکان کشنده ها اعلام شود تا ظرف مدت یک ماه نسبت به اعلام منشاء ارز پرداختی جهت واردات اقدام کنند و الا پس از انقضای موارد قانونی این کالاها متروکه اعلام و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهند شد.
دادستان تهران اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته طی ۴ ماه ابتدایی سال جاری، تعداد ۳ هزار و ۴۰۷ ردیف کالا به ارزش تقریبی ۱۵ هزار میلیارد ریال در مدیریت اموال تملیکی استان تهران تعیین تکلیف شدند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.