تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر : 40300

مهسا جاور: خنده بعد از کسب مدال از ته دل بود/ خودم را قاطی حواشی نکردم

مهسا جاور: خنده بعد از کسب مدال از ته دل بود/ خودم را قاطی حواشی نکردم

مهسا جاور در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی بازی‌های آسیایی هانگژو که موفق به گرفتن دو مدال نقره در قایق‌های دونفره و چهارنفره رویینگ شد، بیان کرد: خدا را شکر توانستیم نتیجه خوبی داشته باشیم. می‌دانستیم که اگر چین نفرات اصلی خود را در این بازی‌ها بیاورد، کارمان سخت خواهد بود. سعی کردیم تمرکزمان را روی

مهسا جاور در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی بازی‌های آسیایی هانگژو که موفق به گرفتن دو مدال نقره در قایق‌های دونفره و چهارنفره رویینگ شد، بیان کرد: خدا را شکر توانستیم نتیجه خوبی داشته باشیم. می‌دانستیم که اگر چین نفرات اصلی خود را در این بازی‌ها بیاورد، کارمان سخت خواهد بود. سعی کردیم تمرکزمان را روی کار خودمان بگذاریم تا بهترین رکورد زمانی را ثبت کنیم. با بهبود عملکرد و رکوردها مدال خیلی خوبی گرفتیم.
من و زینب نوروزی می‌دانستیم خوب پیش می‌رویم
او درباره گرفتن دو مدال نقره در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در اردوی یک‌ماهه‌ای که در روسیه داشتیم، من و زینب نوروزی توانستیم بهترین رکورد زمانی را ثبت کنیم و بهترین قایق ایران بودیم. واقعا هر روز، سخت تمرین می‌کردیم. هر دفعه یک رکورد زمانی خوب ثبت می‌کردیم. من و زینب نوروزی می‌دانستیم خیلی خوب داریم پیش می‌رویم و بهترین قایق دونفره ایران هستیم. بر اساس ارزیابی مربی می‌دانستیم می‌توانیم با بهترین قایق‌های دونفره آسیا رقابت کنیم و این اتفاق هم رخ داد. برای رقابت با قایق چین هم رفتیم اما این یک واقعیت است که نمی‌توان در یک مسابقه کار خارق‌العاده انجام داد. تنها به خاطر عوض‌شدن محیط، ریکاوری بدن و داشتن قایق و پاروی بهتر، مقداری رکوردهایمان بهتر می‌شود که این اتفاق هم رخ داد و ما بهترین نتیجه خودمان را گرفتیم.

دوری از دخترم سخت بود اما حکمتی داشت 
جاور در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش کرد دوری از فرزندش روی تمرین‌هایش در اردوی یک‌ماهه روسیه تاثیرگذار نباشد، تصریح کرد: ابتدا قرار بود دخترم «مینل» را به همراه خودم به اردو ببرم اما به دلیل برخی مسائل امکانش فراهم نشد. واقعا یک ماه دوری، سخت بود اما گاهی برخی اتفاقات حکمتی دارد که ما بعدا متوجه حکمت آن می‌شویم. درست است دخترم از من دور بود اما اتفاق‌هایی رخ داد که باعث شد با تمرکز بیشتری کارم را انجام دهم. همچنین حواشی اطرافم را بهتر و راحت‌تر جمع‌وجور کنم. ما سه، چهار سال از زندگی خود را برای بازی‌های آسیایی گذاشته بودیم. خدا را شکر توانستیم نتیجه‌ای را که می‌خواهیم بگیریم. با اینکه در اردوها مسائلی پیش آمد که تحت فشار روانی قرار گرفتیم اما خدا را شکر آخرش خوب تموم شد.
تمرکزم را قاطی حواشی نمی‌کنم
ملی‌پوش رویینگ ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به در پیش بودن مسابقات انتخابی المپیک و حساس‌بودن اردوها فکر می‌کند فشارهای روانی و حواشی مورد اشاره‌اش قابل برطرف‌شدن باشد، تصریح کرد: قطعا شرایط به گونه‌ای شده و شناختمان نیز از برخی آدم‌ها به حدی رسیده که مواظب باشیم و حواس و تمرکزمان را با حواشی قاطی نکنیم. سال‌هاست تمرین می‌کنم و قطعا به آن نقطه‌ای رسیده‌ام که بدون توجه به حواشی تمرکزم را روی کارم بگذارم؛ دقیقا مانند همان کاری که قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو انجام دادیم و نتیجه‌اش را هم گرفتیم. ما وقت زیادی نداریم و در ادامه راه هم همین کار را می‌کنیم و با بهترین عملکرد برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌شویم. قول می‌دهم با بهترین رنگ مدال و بهترین رکورد این کار را انجام خواهیم داد.

خنده ما بعد از مدال از ته دل بود
قایقران تیم ملی ایران درباره خوشحالی زیادش پس از گرفتن مدال نقره رویینگ دونفره سنگین‌وزن زنان، تاکید کرد: واقعا خنده‌های من و زینب نوروزی از ته دل بود. در روزهای سختی که در اردوی یک‌ماهه روسیه داشتیم، هر روز به گرفتن این مدال فکر می‌کردیم. هر دو از ته دل خوشحال بودیم که نتیجه تمام آن فشارها و جنگ‌های روانی که برای ما به پیش می‌آمد، به مدال ختم شد. خوشحال بودیم نتیجه زحمات خودمان و مربی‌مان را گرفتیم.

برای خودم هم قابل باور نبودم برگردم 
جاور درباره اینکه همچنان جزو ورزشکاران مدال‌آور ایران است، تصریح کرد: حدود ۱۳ سال است در اردوهای تیم‌های تیم ملی هستم. چند سالی در این میان در اردوی تیم ملی نبودم و با توجه به مشکلات شخصی که در زندگی‌ام داشتم، شاید برای خودم هم غیر قابل باور بود که برگردم. با کمک رییس فدراسیون و مربی برگشتم و به بهترین شکل ممکن حمایتم کردند. خدا را شکر می‌کنم که توانستم ذره‌ای از محبت‌های آنها و پدر و مادرم را جبران کنم. قطعا هدف ما بلندمدت‌تر است. امیدوارم همان مهسا جاوری باشم که در ۱۸سالگی آمد و پر از انگیزه بود.
او افزود: از طرفی مدال‌ها، آدم را سیراب نمی‌کنند بلکه حریص‌تر می‌کنند تا به مدال‌های بیشتری برسیم. قطعا این اتفاق دوباره خواهد افتاد و زحمات تمام افرادی که من را در این راه حمایت کردند جبران خواهم کرد.
هر بچه‌ای می دیدم، چشمانم پر از اشک می‌شد 
دختر قایقران ایران در مورد بغضش پس از گرفتن مدال بازی‌های آسیایی گفت: به خاطر دوری از دخترم بود. ما یک ماه اردوی روسیه بودیم و من دو، سه روز به ایران آمدم و سپس ۱۰ روز دیگر در چین بودم. هر بچه‌ای را می‌دیدم چشمانم پر از اشک می‌شد. من خیلی تلاش کردم در این مدت برای دخترم وقت بگذارم اما خستگی تمرینات شاید باعث می‌شد مقداری انرژی من کمتر شود. بعد از گرفتن مدال بازی‌های آسیایی فقط خدا را شکر می‌کردم که حاصل این خستگی‌ها و دوری‌ها به مدال ختم شد. می‌خواهم روزی که دخترم بزرگ می‌شود به مادرش افتخار کند و می‌خواهم وقتی بزرگ شد چیزی برای گفتن به او داشته باشم. خوشحالم جواب دوری‌ها را گرفتم.
او افزود: از روزی که مدال گرفتم لحظه‌شماری می‌کردم که زودتر به ایران برگردیم و واقعا نمی‌توانم لحظه‌ای که دخترم را در فرودگاه دیدم، توصیف کنم. یک هفته اول که ایران برگشته بودم، من و دخترم حتی برای دقیقه‌ای از هم جدا نمی‌شدیم. در فرودگاه به من گفت: «مامان چرا انقدر دیر اومدی؟ پس من باید پارک بریم.» من به او وعده پارک داده بودم و باید به وعده‌هام هم عمل می‌کردم (با خنده). 

بیشتر از قبل می‌جنگیم
جاور درباره اینکه مدال نقره بازی‌های آسیایی تا چه اندازه در افزایش انگیزه او برای گرفتن سهمیه المپیک پاریس تاثیرگذار است، گفت: اینکه من و زینب نوروزی در یک قایق بنشینیم، از مسابقات لیگ شروع شد. ما توانستیم بهترین رکورد زمانی ایران را ثبت کنیم و در حال حاضر هم بهترین قایق دونفره ایران هستیم و در بازی‌ها هم با دو مدال برگشتیم. بیشتر از قبل می‌جنگیم و امیدوارم بتوانیم رکوردهایمان را بهتر کنیم و در آسیا با بهترین رنگ مدال، سهمیه المپیک پاریس را بگیریم.
تجهیزات ما در حد یکی از باشگاه‌های کشورهای دیگر آسیا هم نیست
او درباره اینکه رقیبان آنها برای بازی‌های آسیایی هانگژو، چند سال در پیست استاندارد تمرین کردند، در حالی که آنها تنها یک ماه این فرصت را داشتند، تاکید کرد: پیست هم خیلی در رویینگ مهم است اما غیر از بحث پیست، کشورهای آسیایی از بهترین تجهیزات استفاده می‌کنند. ما حتی تجهیزات باشگاهی یکی از شهرهای دیگر کشورهای آسیایی را هم نداریم. با این حال نتایجی که می‌گیریم خیلی خوب است و نشان می‌دهد پتانسیل بالایی داریم. رشته رویینگ واقعا مدال‌آور است و نشان می‌دهد اگر سرمایه‌گذاری بیشتری روی این رشته انجام شود، می‌توانیم به جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی کمک کنیم. امیدوارم با این مدال‌هایی که به دست می‌آوریم، محبت‌ها و توجهات به بیشتر شود چون همیشه به ما نامهربانی می‌شود. امیدوارم توجهات بیشتر شود تا در مسابقات آینده بهتر از حال حاضر باشیم. 

قرار است پاداش کامل پرداخت شود
جاور در پاسخ به این پرسش که مسئولان کمیته ملی المپیک در بازدید از اردوی تیم ملی قبل از بازی‌های آسیایی اعلام کرده بودند پاداش پای سکو نصف نخواهد شد، تصریح کرد: بله دقیقا همین طور است. وزارت ورزش هم قایق دونفره ما را مدال تیمی حساب نمی‌کند و جایزه‌ کامل می‌گیریم؛ به خصوص اینکه در یک ماده المپیکی مدال گرفتیم. کمیته ملی المپیک پاداش‌ها را نصف کرده بود اما به ما گفتند این مسئله برطرف می‌شود و مابقی پاداش‌ها واریز خواهد شد. قایق دونفره واقعا تیمی حساب نمی‌شود امیدوارم واقعا این اتفاق رخ دهد و ما با انگیزه بیشتری برای کسب سهمیه المپیک آماده شویم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.