تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 33524

منافی: ایران مدعی قهرمانی در جام ملت‌ها است

منافی: ایران مدعی قهرمانی در جام ملت‌ها است

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در جریان فینال تورنمنت کافا از ساعت ۱۹ در تاشکند به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر ایران همراه بود تا ایران قهرمان این رقابت‌ها شود. تک گل ایران را در این دیدار سردار آزمون در دقیقه ۴۹ به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در جریان فینال تورنمنت کافا از ساعت ۱۹ در تاشکند به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر ایران همراه بود تا ایران قهرمان این رقابت‌ها شود. تک گل ایران را در این دیدار سردار آزمون در دقیقه ۴۹ به ثمر رساند.
جواد منافی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران در کافا اظهار کرد: درست است در این دوره از بازی ها با تیم های درجه ۲ آسیا بازی کردیم اما از این جهت که بازیکنان با حضور مربی داخلی در کنار هم به یک هماهنگی خوبی رسیدند و با نقطه نظرات کادر فنی آشنا شدند محک خوبی برای بازیکنان خواهد بود. بنابراین هر چقدر تعداد بازی‌های تدارکاتی بیشتر باشد برای بهبود عملکرد تیم ملی موثر خواهد بود.
ببینید

ویدیو/ خلاصه دیدار ایران و ازبکستان
ویدیو/ گل سه امتیازی سردار آزمون به ازبکستان

باید با تیم‌های گردن کلفت بازی کنیم
وی گفت: باید بعد از این بازی‌ها شرایطی فراهم شود که تیم ملی با تیم‌های بهتر و گردن کلفت‌تر مثل تیم‌های اروپایی، آمریکایی و آفریقایی بازی کند تا بازیکنان در شرایط بهتری خود را در خط حمله، دفاع، فوروارد و… محک بزنند. البته ما از بازیکنان خوبی همچون طارمی و سردار آزمون برخورداریم که در روند نتیجه‌گیری تیم بسیار تاثیرگذار هستند اما برای محک بهتر بازیکنان باید با تیم های قوی‌تری بازی کنیم.

این مربی فوتبال در پاسخ به این پرسش که انتقادهای زیادی به حضور ایران در مسابقات کافا وجود دارد، نظر شما درباره حضور ایران در این مسابقات چیست؟ خاطرنشان کرد: از این جهت انتقاد می‌کنند که دو تیم افغانستان و قرقیزستان در حد تیم ملی نبودند که انتقاد درستی است اما به هر صورت تدارکات خوبی برای تیم قلعه‌نویی بود تا بازیکنان را در این مسابقات خوب محک بزند. هر چقدر تدارکات بیشتر شرایط بهتری برای تیم ملی رقم خواهد خورد. عربستان، ژاپن، استرالیا، امارات و … در حال سرمایه‌گذاری روی تیم‌های خود هستند تا حضور قدرتمندی در جام ملت‌ها داشته باشند، قهرمانی در جام ملت‌ها سخت است اما با وجود بازیکنان خوب و مطرحی همچون طارمی که در حال عقد قرارداد با تیم‌های مطرح اروپایی است به تیم ملی کمک می‌کند. البته بازی امروز ایران برابر ازبکستان محک خوبی برای تیم ایران نسبت به تیم‌های افغانستان و قرقیزستان بود.
منافی در پاسخ به این پرسش که پیش از این کادر فنی به طور علنی با حضور در این بازی‌ها مخالفت کرده بود اما در نهایت به خاطر فدراسیون فوتبال این مساله را پذیرفت. به نظر شما فدراسیون فوتبال در هماهنگی برای حضور در این بازی ها اشتباه نکرده است؟ تصریح کرد: پیش از بازی تیم ایران با این تیم‌ها کادر فنی شرایط را مورد ارزیابی قرار داده بود و با هماهنگی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته بود در این دیدارها حضور پیدا کند. امیدوارم در استادیوم آزادی تیم‌های به نام و مطرحی را دعوت کند که انگیزه بیشتری را برای بازیکنان ایجاد کند.
بازی با ازبکستان شرایط تیم ملی را نشان داد
وی همچنین در پاسخ به این سوال که رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا با انگلستان، آرژانتین و کلمبیا دیدار می‌کنند به نظر شما همین مساله منجر به افت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: این مساله تاثیری در افت تیم ملی ندارد، هر چقدر تیم ملی در تدارکات بیشتری شرکت کند کادر فنی بهتر می تواند تفکرات خود را به تیم ملی انتقال دهد و شناخت بهتری به بازیکنان پیدا کند. به هر صورت این دو دیدار نه تنها به ضرر تیم ملی نبود بلکه برای هماهنگی بهتر بازیکنان و کادر فنی به نفع تیم ملی بود. البته بازی با ازبکستان سخت‌تر و سنگین‌تر از دو دیدار قبل بود و تیم ملی بهتر توانست شرایطش را در این بازی پیدا کند.

این بازیکن سابق پرسپولیس تصریح کرد: تیم ایران یکی از تیم‌های برتر آسیاست و تیم‌های دیگر حساب ویژه‌ای روی آن باز می‌کنند. همان طور که عربستان، کره، ژاپن و استرالیا مدعی قهرمانی هستند تیم ایران نیز جزو مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود.
وی در پایان درباره فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی گفت: اسکلت بندی تیم مشخص است و کسانی که باید به تیم ملی دعوت می‌شدند، دعوت شده‌اند.
انتهای پیام     

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.