تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر : 5089

ملی‌پوش هندبال: آرزویم گرفتن سهمیه جهانی است/ باید راه برای دیگران باز شود

ملی‌پوش هندبال: آرزویم گرفتن سهمیه جهانی است/ باید راه برای دیگران باز شود

ملی‌پوش هندبال در گفت و گو با ایسنا، قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی زنان آسیا در خصوص شرایط تیم ملی اظهار کرد: ما از هفتم شهریور به اردوی تهران آمدیم و صبح و بعد از ظهر تمرین کردیم. در تمام مدت قرنطینه بودیم. با این حال در طول اردو چهار بار تست دادیم و

ملی‌پوش هندبال در گفت و گو با ایسنا، قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی زنان آسیا در خصوص شرایط تیم ملی اظهار کرد: ما از هفتم شهریور به اردوی تهران آمدیم و صبح و بعد از ظهر تمرین کردیم. در تمام مدت قرنطینه بودیم. با این حال در طول اردو چهار بار تست دادیم و یکشنبه (۲۱ شهریور) آخرین تست کرونا انجام شد. خداراشکر شرایط خوب است و به آمادگی نسبی رسیده‌ایم. امروز اعزام می‌شویم و امیدوارم که بتوانیم جهانی شویم.

شقایق باپیری در مورد بازی اول تیمش مقابل ژاپن در مسابقات قهرمانی زنان آسیا اظهار کرد: بازی اول ما مقابل ژاپن خیلی سخت است چون ما قابل مقایسه با ژاپن نیستیم، اما ۱۰۰ درصد می‌توانیم برابر کویت، سوریه و فلسطین بازی قشنگ و با برد داشته باشیم. 

وی در پاسخ به این‌ سوال که تیم ملی زنان ایران چقدر شانس حضور در میان ۴ تیم اول را دارد؟ گفت: چون اردن در گروه ما است می‌خواهد در قالب تیم دوم بالا بیاید و به دور بعد راه یابد. اردن برای این منظور هر کاری خواهد کرد آنها حتی جدول بازی‌ها را تغییر دادند. بازی اول ما با ژاپن نبود ولی کاری کردن که بازی اول ما با ژاپن باشد تا بتوانند تیممان را آنالیز کنند و کاری کنند که ما را شکست دهند.

ملی‌پوش هندبال در ادامه گفت: ما می‌خواهیم به عنوان تیم دوم گروه بعد ژاپن صعود کنیم و احتمالش خیلی زیاد است. یعنی من خیلی خوشبین هستم. ما با هم هم قسم شدیم که جزو چهار تیم اول آسیا شویم و برای اولین بین رشته‌های توپی زنان سهمیه جهانی را کسب کنیم. 

باپیری گفت: البته نمی‌توان از قبل پیش بینی کرد که ۱۰۰ درصد ژاپن اول گروه و ما به عنوان تیم دوم گروه صعود می‌کنیم. چون بازی تیم‌های دیگر را ندیده ایم و نمی‌دانیم چقدر کار کرده‌ و چقدر پیشرفت داشته‌اند. ما با هیچ تیمی بازی تدارکاتی نداشتیم که بدانیم سطح سایر تیم‌ها چطور است و این پیش بینی را سخت می‌کند.

وی گفت: اگر جزو چهار تیم بالا نیاییم ۱۰۰ درصد باید جزو ۶ تیم اول باشیم. البته نباید فکرمان این باشد که بین ۶ تیم اول باشیم و نباید ریسک کنیم. چون امکان دارد ۵ سهمیه جهانی داده شود. ما همه سعی خود را می‌کنیم که جزو چهار تیم اول باشیم و جهانی شویم. 

ملی‌پوش هندبال زنان در مورد لغو تورنمنت قطر گفت: قرار بود ما این زمان را در اردوی قطر باشیم ولی به خاطر نوع واکسنی که زده بودیم و مورد تایید کشور قطر نشد، اجازه ندادند به آن کشور برویم. این خیلی بد شد چون آنجا می‌توانستیم بازی تدارکاتی داشته باشیم و کار کنیم. به هر حال از رئیس فدراسیون، کادر فنی و همه اعضا تشکر می‌کنم چون با جان و دل  با ما کار کردند.

وی گفت: امیدواریم که بشود و به هدفمان برسیم تا راه برای آنهایی که سن‌شان کمتر است باز شود. هندبال باید خودی نشان دهد، رسانه‌ای شود و به چشم بیاید تا آینده هندبال زنان روشن شود و یک اتفاق مثبت بیفتد. آرزوی من این است که این سهمیه را بگیریم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.