تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 30658

مقانلو: شانس کسب سهمیه المپیک از طریق گرنداسلم را داریم/ عملکرد بخشی و میرهاشم خیلی خوب بود

مقانلو: شانس کسب سهمیه المپیک از طریق گرنداسلم را داریم/ عملکرد بخشی و میرهاشم خیلی خوب بود

بیژن مقانلو در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از عملکرد ۱۰ تکواندوکار ایران در اولین مرحله فینال رقابت‌های گرنداسلم در چین، اظهار کرد:  استارت خوبی برای ما بود. یکی از راه‌های حضور در المپیک، کسب سهمیه از طریق رقابت‌های گرنداسلم است و کسب نتیجه در این مسابقات اهمیت زیادی دارد. از آنجا که وضعیت

بیژن مقانلو در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از عملکرد ۱۰ تکواندوکار ایران در اولین مرحله فینال رقابت‌های گرنداسلم در چین، اظهار کرد:  استارت خوبی برای ما بود. یکی از راه‌های حضور در المپیک، کسب سهمیه از طریق رقابت‌های گرنداسلم است و کسب نتیجه در این مسابقات اهمیت زیادی دارد. از آنجا که وضعیت تیم ما در سال گذشته چندان مطلوب نبود باید در مرحله مقدماتی رقابت‌های گرنداسلم چین شرکت می‌کردیم تا بتوانیم مجوز حضور در فینال این مسابقات را کسب کنیم. خوشبختانه بچه‌ها با تمام توان مبارزه کردند و جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.
سرمربی تیم ملی تکواندو، ادامه داد: ما در مرحله مقدماتی موفق به کسب ۱۰ سهمیه مرحله فینال شدیم و ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز نیز بدست آوردیم. در مرحله فینال نیز ۳ فینالیست داشتیم که به یک طلا و ۲ نقره رسیدیم و یک مدال برنز نیز کسب کردیم. کسب این نتایج خیلی تاثیرگذار است و می‌تواند به ما در کسب سهمیه المپیک از طریق گرنداسلم کمک کند.
وی تصریح کرد: مرحله بعد برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ است که با توجه به وضعیت بچه‌ها شانسمان از این طریق نیز در حال افزایش است. آخرین مرحله نیز کسب سهمیه از طریق مسابقات قاره‌ای است. ما سعی می‌کنیم از تمامی این فرصت ها استفاده کنیم تا در در مرحله نخست به سهمیه‌های المپیک برسیم و سپس در المپیک پاریس به نتایج خوبی دست یابیم.
مقانلو در پاسخ به این سوال که با توجه به نتایج کسب شده در مرحله نخست، آیا شانس کسب سهمیه از طریق رقابت‌های گرنداسلم بعد از برگزاری مرحله دوم و پایانی این مسابقات را داریم یا خیر، گفت:چرا که نه. قطعا این شانس را خواهیم داشت. البته کار نه تنها برای ما بلکه برای همه کشورها برای کسب سهمیه المپیک از طریق گرنداسلم بسیار سخت خواهد بود اما ما این شانس را داریم که به موفقیت برسیم. معدل نتایج کسب شده در ۲ مرحله فینال عامل اعطای سهمیه ششم به نفر برتر خواهد بود.
سرمربی تیم ملی تکواندو، درباره عملکرد نفرات مطرحی همچون بخشی و حسینی که از رسیدن به کسب مدال بازماندند، گفت: بخشی و میرهاشم عملکرد خیلی خوبی داشتند. تمام سعی ما این بود که بچه‌ها با وجود این رقابت‌های سنگین و داشتن فرصت کم خوب ریکاوری شوند اما نتوانستیم برخی از نفرات را خوب ریکاوری کنیم که در نتایج آن‌ها تاثیرگذار بود. امیدوارم در مسابقات بعدی بتوانیم با استفاده از تجربیات گذشته در بحث ریکاوری بازیکنان بهتر عمل کنیم.
وی درباره عملکرد قابل دفاع نفراتی مثل بزرگی و حاجی موسایی که به ترتیب مقابل قهرمان و نایب قهرمان المپیک با نتیجه بسیار نزدیک شکست خوردند، گفت: خدا را شکر بچه‌ها به این خود باوری رسیده اند که هیچ چیزی از رقبای عنوان‌دار جهان و المپیک کم ندارند. امیدوارم در مسابقات بعدی بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند.
مقانلو درباره برنامه‌های پیش روی تیم ملی تکواندو، گفت: هفته دوم فروردین رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی برگزار می‌شود و با توجه به محدودیت فرصت زمانی برای معرفی تیم، نفرات تیم ملی در رقابت‌های جهانی را پس از برگزاری رقابتهای انتخابی اعلام می‌کنیم. یک هفته پس از آن نیز اولین مرحله رقابت‌های گرندپری را در پیش داریم. با توجه به اینکه برخی نفرات ما در لب مرز در رنکینگ قرار دارند اگر بتوانیم در این فرصت در یک تورنمنت حاضر شویم به ما کمک می‌کند تا این نفرات از بین ۳۲ نفر رنکینگ پایین‌تر نیایند. قصد ما این بود که در پرزیدنت کاپ در ۲ تورنمنت حاضر شویم که وقوع زلزله مانع آن شد.
وی در پایان گفت: از اینکه توانستیم با کسب این نتایج تا حدودی دل جامعه تکواندو و مردم عزیزمان را شاد کنیم خوشحالیم و امیدوارم بتوانیم به اهدافی که داریم برسیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.