تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 44060

مقابله نیروهای مقاومت با اشغالگران در جنین و بلاطه در کرانه باختری

مقابله نیروهای مقاومت با اشغالگران در جنین و بلاطه در کرانه باختری

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، خبرنگار شبکه خبری الجزیره امروز-دوشنبه- گزارش داد، نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از تیراندازی شدید و درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین، به شهر و ورودی‌های اردوگاه آن در کرانه باختری اشغالی یورش بردند. همزمان با افزایش حملات شهرک‌نشین‌ها به غیرنظامیان فلسطینی، گروهی از اشغالگران به اردوگاه بلاطه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، خبرنگار شبکه خبری الجزیره امروز-دوشنبه- گزارش داد، نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از تیراندازی شدید و درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین، به شهر و ورودی‌های اردوگاه آن در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.
همزمان با افزایش حملات شهرک‌نشین‌ها به غیرنظامیان فلسطینی، گروهی از اشغالگران به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس یورش برده و با نیروهای مقاومت درگیر شده و در ادامه از آنجا عقب‌نشینی کردند.
طبق اظهارات خبرنگار الجزیره در این درگیری‌ها از مسلسل‌های سبک و نیمه سنگین استفاده شد و در نتیجه شلیک بمب‌های دودزا از سوی اشغالگران با هدف پوشش دادن عملیات‌های نظامی‌ خود، ستون‌های دود از محل یورش به هوا برخاست.
در هفدهمین یورشی که از هفتم اکتبر به بعد به شهر و اردوگاه جنین انجام شد، نیروهای مقاومت فلسطین دو بار آژیرهای هشدار را به صدا درآوردند.
اشغالگران به روستای الجلمه در شمال شرق جنین نیز یورش برد و چند تن از ساکنان آن را بازداشت کرده و پس از احراز هویت، ‌از آنها بازجویی کرد.
منابع المیادین گزارش دادند، اشغالگران از ایست الجلمه به شهر جنین یورش برده و موانعی را که نیروهای مقاومت در ورودی غربی اردوگاه نصب کرده بودند، برداشتند.
این منابع اعلام کردند، اشغالگران استحکامات گسترده‌ای شامل بولدوزرهای نظامی خود را به شهر جنین آورده و بیمارستان ابن‌سینا را محاصره کردند.
برخی رسانه‌های داخلی اعلام کردند که اشغالگران به دو شهر الخلیل و طوباس و نیز شهرک میثلون در جنوب جنین یورش بردند و نیروهای مقاومت نیز شروع به تیراندازی به آنها کردند.
گردان جنین از گردان‌های القدس ویدیویی از هدف قرار دادن سرباز صهیونیست در یک کمین واقع در محور الدمج را منتشر کردند.
ویدیوهایی از یورش اشغالگران صهیونیست به اردوگاه بلاطه در شهر نابلس، انفجار بمبی دست‌ساز و درگیری‌های مسلحانه میان  دو طرف پیش از عقب‌نشینی از اردوگاه را در حساب‌های کاربری خود در تلگرام به اشتراک گذاشتند.
در الخلیل نیز سه جوان فلسطینی در تیراندازی اشغالگران که در حال یورش به شهر یطا و شهرک ترقومیا بودند، زخمی شدند. دو تن از آنها در درگیری‌هایی که میان دو طرف در شهر یطا واقع در جنوب الخلیل شکل گرفت، زخمی شدند، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در این یورش چند دستگاه خودروی شهروندان را مصادره کرده و نفر سوم نیز در درگیری‌ها در شهرک ترقومیا در غرب الخلیل زخمی شد.
طبق گزارش‌ها اشغالگران به اردوگاه دیر عمار در غرب رام‌الله نیز یورش بردند و یک فلسطینی در شهرک سعیر در شمال الخلیل زخمی شد.
گردان طولکرم، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که یک خودروی زرهی سنگین اشغالگران را در خیابان الشهدای محله المنشیه با بمب منهدم کرد.
به این ترتیب بازداشت‌ها در استان‌های الخلیل، بیت لحم، نابلس، جنین و طولکرم انجام شدند.
بر اساس گزارش‌های حقوقی، تعداد فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به ۴۶۹۵ تن افزایش یافت.
برخی نهادهای بین‌المللی و حقوقی فلسطینی فاش کردند که از هفتم اکتبر بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی از ۱۰ منطقه مسکونی به ویژه در منطقه الاغوار بیرون رانده شدند.
سازمان امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد، شهرک‌نشین‌ها بش از ۱۷۰ حمله فیزیکی علیه فلسطینی‌ها داشتند و در این آمار موارد آزار و اذیت، تعرض، تجاوز و ارعاب که فشارها را علیه فلسطینی‌ها تشدید کرده و آنها را مجبور به کوچ می‌کند، آورده نشده‌است.
جوامع بادیه‌نشین در منطقه الاغوار با مشکلات بسیار و تهدیدهای روبه‌فزونی برای تخلیه مناطق‌شان که با شهرک‌ها محاصره شده، روبه‌رو هستند و با مسدود شدن چراگاه‌ها، آنها نمی‌توانند مانند قبل کسب درآمد داشته باشند.
طبق گزارش برخی نهادهای بین‌المللی، خشونت شهرک‌نشین‌ها از سه به هفت مورد در روز افزایش یافته‌است.
در همین رابطه خبرنگار الجزیره گزارش داد، کابینه رژیم صهیونیستی پیشنهاد بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی خود برای اختصاص مبلغ بیش از ۲۰ میلیون دلار به تقویت حفاظ‌های امنیتی شهرک‌های کرانه باختری اشغالی را تصویب کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.