تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 19924

پلمب “۱۰ هزار واحد صنفی متخلف” در کمتر از یک ماه

پلمب “۱۰ هزار واحد صنفی متخلف” در کمتر از یک ماه

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در دیدار رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تعزیرات خط مقدم مبارزه با گران‌فروشی است و مطمئنیم که در جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته؛ شما با مجاهدت‌های که انجام ‌می‌دهید

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در دیدار رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تعزیرات خط مقدم مبارزه با گران‌فروشی است و مطمئنیم که در جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته؛ شما با مجاهدت‌های که انجام ‌می‌دهید پیروز میدان خواهید شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی را از مفاخر کشور برشمرد که با تدبیر و تفکرش می‌تواند پیروز جنگ اقتصادی باشد که دشمن به راه انداخته است.

علم الهدی به رئیس و مدیران تعزیرات حکومتی گفت: نقطه پرگار شمایید و خداوند همان‌گونه که رزمندگان ما را پیروز کرد، شما را نیز پیروز می‌کند.

اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی هم در این دیدار گفت: بر اساس مصوبه جدید سران قوا (پلمپ، نصب بنر و افزایش جرائم) و حضور مستمر گشت‌های سیار به همراه نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و روسای شعب تعزیرات حکومتی در کمتر از یک ماه گذشته ۱۰ هزار واحد صنفی متخلف پلمب و نصب بنر شدند.

رئیس سازمان تعزیرات ضمن تشریح ضرورت انتصاب روسای پرونده‌های مهم و ملی، گفت: مسئولیت بررسی و سرکشی واحدهای بزرگ تولیدی و توزیعی به روسای شعب مهم و ملی واگذار شده است که یکی از این پرونده‌ها بررسی روند تولید رب گوجه فرنگی در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه قسمت اعظمی از رب تولیدی کشور در سال جاری از گوجه فرنگی تمام شده در سال گذشته ۱۴۰۰ بوده است، افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که با توجه به قیمت پایین گوجه فرنگی تمام شده در سال گذشته و رعایت دستورالعمل‌های مربوط به تعیین قیمت کالای تولید داخل و قیمت سایر مواد اولیه، نرخ تمام شده یک قوطی ۸۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی کمتر از چهارصد هزار تومان است.

وی تأکید کرد: با توجه به عدم تصویب افزایش قیمت رب گوجه فرنگی در ستاد تنظیم بازار، ادعای تغییر قیمت توسط برخی اشخاص برخلاف واقع بوده و قطعاً واحدهای تولیدی مکلف‌اند بر اساس قیمت‌های مصوب قبل از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کنند و هرگونه افزایش قیمتی، غیرقانونی است.

اصانلو همچنین در سفر یک روزه خود به مشهد ضمن حضور بر مزار شهدای گمنام در استانداری با آرمان‌های شهدای معظم تجدید میثاق و سپس با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.

معاون وزیر دادگستری در این نشست گفت: اگرچه همه مسئولان کشور معتقدند که سازمان تعزیرات وظیفه بازرسی در بازار را ندارد اما هرکجا بازار با چالشی مواجه شده، برای جلوگیری از التهاب بازار و برخورد با تخلفات،  می‌گویند تعزیرات وارد عمل شود.

همچنین یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی در این دیدار، گفت: همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های نظارتی با سازمان تعزیرات نیاز است و نظارت‌ها باید به صورت جدی و با تأکید بر سند تحول صورت گیرد.

شرکت در جلسه قرارگاه استانی شهید امانی با هدف تنظیم بازار از دیگر جلسات اصانلو و هیات همراه در این سفر بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات بسیج و سپاه استان، گفت: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و علیرغم تلاش دستگاه‌های متعدد؛ مردم آن‌گونه که باید این اقدامات را لمس نمی‌کنند.

وی در ادامه افزایش اختیارات سازمان با موافقت سران قوا را تشریح کرد و گفت: اکنون دادرسی‌ها اصلاح‌شده و تعزیرات می‌تواند در کمتر از ۲۴ ساعت به پرونده‌های مهم و ملی رسیدگی کند و حتی در موارد خاص و ضروری نیازی نیست منتظر گزارش جهاد کشاورزی و سازمان صمت باشیم.

یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات تعزیرات حکومتی مشهد و تمامی دستگاه‌های دخیل در امر تنظیم بازار، گفت: بسیج سرمایه است و سرمایه را هرجایی نباید هزینه کرد و در موارد خاص این ذخیره راهبردی نظام مقدس به کمک می‌آید و مشکلات حل می‌شود.

غلامرضا صادقی معاون توسعه، مدیریت منابع، رضا طاهری کدخدا مدیرکل حوزه ریاست و هماهنگی امور استان‌ها، سید احد یوزباشی مدیرکل حقوقی و نظارت، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی و سید مرتضی مدنی فدکی مدیرکل تعزیرات خراسان رضوی در این دیدارها و جلسات اصانلو را همراهی کردند.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.