تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 38979

متکی: شورای نگهبان با وسعت نظر بیشتری نسبت به کاندیداها عمل کند

متکی: شورای نگهبان با وسعت نظر بیشتری نسبت به کاندیداها عمل کند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، منوچهر متکی در نشست هیات عالی شورای وحدت با بیان اینکه تمهید شرایط برگزاری انتخابات پرشور، رقابتی و سالم که همراه با مشارکت بالا باشد ضروری است، اظهار کرد: همه احزاب، نهادها، دستگاه‌ها و حتی خود مردم در قبال برگزاری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی وظایف

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، منوچهر متکی در نشست هیات عالی شورای وحدت با بیان اینکه تمهید شرایط برگزاری انتخابات پرشور، رقابتی و سالم که همراه با مشارکت بالا باشد ضروری است، اظهار کرد: همه احزاب، نهادها، دستگاه‌ها و حتی خود مردم در قبال برگزاری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی وظایف خاص و کلیدی دارند که به وقت خود باید نسبت به آن عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در آستانه اعلام صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات است، افزود: انتظار و مطالبه همه دلسوزان و دوستداران حقیقی انقلاب و نظام این است که شورای نگهبان ضمن رد قاطع افراد دارای احکام قضایی و معاندان نظام، با وسعت نظر بیشتری نسبت به تایید صلاحیت‌ها ورود کند. انتظار این است افراد مشمول عنوان عدم احراز صلاحیت به حداقل برسد و واقعا شامل کسانی باشد که امکان احراز صلاحیت آنان نیست.
رئیس خانه احزاب یادآور شد: شورای نگهبان در مورد افرادی که صلاحیت آنان احراز می‌شود حتماً به وظیفه دینی و شرعی و قانونی خود عمل می‌کند. واقعیت این است که صرف نظر از تعداد تاییدصلاحیت‌شده‌ها رقابت واقعی برای ۲۹۰ کرسی مجلس بین ۱۵۰۰ نفر خواهد بود.
متکی ادامه داد: فرض کنیم چندصد نفری ردصلاحیت شوند؛ سوال این است که شورای نگهبان می‌خواهد ده‌ها هزار نفر داوطلب را تایید کند یا با عدم احراز، رد کند؟ یافتن راهی برای تایید آنان موجب نشاط انتخاباتی و مشارکت بیشتری از مردم خواهد بود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.