تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر : 40854

“متقیان” دیر به کال‌روم نرسید/چینی‌ها از قدرت میزبانی‌شان سوءاستفاده کردند

“متقیان” دیر به کال‌روم نرسید/چینی‌ها از قدرت میزبانی‌شان سوءاستفاده کردند

زهرا کرم‌زاده در گفت و گو با ایسنا، درباره سطح رقابت‌های پارادو و میدانی در هانگژو، اظهارکرد: سطح مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته که خود من به عنوان مربی حضور داشتم بسیار بالا بود. ایران در میان ۴۴ کشور توانست رتبه دوم را به دست بیاورد و کشور ژاپن که به شرایط آن واقف هستیم

زهرا کرم‌زاده در گفت و گو با ایسنا، درباره سطح رقابت‌های پارادو و میدانی در هانگژو، اظهارکرد: سطح مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته که خود من به عنوان مربی حضور داشتم بسیار بالا بود. ایران در میان ۴۴ کشور توانست رتبه دوم را به دست بیاورد و کشور ژاپن که به شرایط آن واقف هستیم بعد از ایران قرار گرفت. ورزشکاران ایرانی از روز اول مسابقات جنگنده و پرتلاش ظاهر شدند و هر چقدر از این جنگندگی بگویم کم گفته ام. ورزشکاران ایرانی و خوزستانی‌ها برای گرفتن تک‌تک مدال‌ها تلاش می‌کردند و وقتی مدال نقره می‌گرفتند چقدر حسرت‌ می‌کشیدند که چرا مدالشان طلا نبود تا جمع مدالی ایرانی‌ها بالاتر برود.
 تک تک پاراآسیایی‌های ایران پتانسیل بالایی دارند
وی افزود: از همه ورزشکاران بابت افتخارآفرینی‌ها و تلاش‌هایشان قدردانی می‌کنم. این مدال‌ها نشان می‌دهد تک تک ورزشکاران ما پتانسیل بالایی دارند و مطمئنا در سال‌های آینده می‌توانیم ورزشکاران بهتر و بیشتری در میادین مختلف ورزشی داشته باشیم. ضمن اینکه در این دوره از رقابت‌های پاراآسیایی از ورزشکاران جوان هم بهره بردیم و ایران در شطرنج کم‌بینایان و نابینایان یک ورزشکار ۱۳ ساله داشت و حتی در رشته دو ومیدانی یکی از مدال‌های طلا توسط ورزشکار رده سنی جوانان‌مان به دست آمد. آینده بسیار خوب خواهد بود اگر برنامه‌ریزی خوبی برای این ورزشکاران صورت بگیرد.
متقیان دیر به کال روم نرسید
این مربی تیم ملی پارادوومیدانی ایران درباره پس گرفتن مدال طلای هاشمیه متقیان خاطرنشان کرد: واقعاً حق‌خوری شد. ما حتی به قانون رجوع کردیم و طبق قانون اگر سرداور اجازه ورود و شرکت در مسابقه را به ورزشکار بدهد دیگر هیچ ایرادی در کار نخواهد بود. من خودم آنجا حضور داشتم و هاشمیه متقیان و دیگر ورزشکار ایرانی دیر به کال‌روم نرسیدند و ما یک ساعت قبل از آغاز مسابقات در زمین بودیم. متأسفانه صدای بلندگوی ورزشگاه خیلی کم بود و زمانی که ما به کال‌روم رسیدیم هنوز چند ثانیه زمان داشتیم که داور به ما یک کارت زرد نشان و اجازه داد که ورزشکاران ما وارد کال‌روم شوند. قانون هم می‌گوید اگر قرار بود چینی‌ها اعتراضی داشته باشند تا نیم‌ساعت بعد از مسابقه قابل قبول است ولی ببینید اعتراض چینی‌ها چقدر طول کشید که برای ورزشکاران ما حکم صادر و مدال آن‌ها هم اهدا شد و بعد از آن‌ها پس گرفتند. پس اعتراض چینی‌ها کاملاً نابجا بود زیرا بیش از نیم ساعت زمان برد. 
چیینی‌ها از قدرت میزبانی‌شان سوءاستفاده کردند
وی عنوان کرد: کاملاً در حق ورزشکاران ما ناحقی صورت گرفت و قوانین هم همین را می‌گوید. چینی‌ها با رصد کردن و گزارش افرادی که در کال‌روم حضور داشتند به فدراسیون چین گفته بودند که چنین اتفاقی افتاده و چون ورزشکار شما سوم شده است می‌توانید از این موضوع استفاده کنید و در واقع چینی‌ها از قدرت میزبانی‌شان سوءاستفاده کردند و طلای هاشمیه متقیان و مدال نقره دیگر ورزشکار ایرانی پس گرفته شد و چون چین میزبان بود رئیس آی‌پی‌سی متأسفانه حرفی نزد. صد درصد حق با ورزشکاران ما است و وکیل گرفتیم و انشاءالله کار درست خواهد شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.