تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 47224

«لیندسی گراهام» به فهرست تروریستی روسیه افزوده شد

«لیندسی گراهام» به فهرست تروریستی روسیه افزوده شد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سرویس نظارت مالی فدرال روسیه، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که نام «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ارشد ایالت کارولینای جنوبی آمریکا به فهرست تروریسم و افراط‌گرایی روسیه افزوده شده است. خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که گراهام، اخیرا، در گفت‌وگویی با اشاره به مرگ «الکسی ناوالنی»

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سرویس نظارت مالی فدرال روسیه، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که نام «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ارشد ایالت کارولینای جنوبی آمریکا به فهرست تروریسم و افراط‌گرایی روسیه افزوده شده است.
خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که گراهام، اخیرا، در گفت‌وگویی با اشاره به مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد اصلی کرملین در زندان روسیه گفت باید این کشور تحت قوانین آمریکا «کشور حامی تروریسم» معرفی شود.
ناوالنی در سال ۲۰۲۱ به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط گرایی در روسیه به زندان افتاد و رسانه‌های این کشور روز جمعه از درگذشت این معترض ضد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خبر دادند. وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با دخالت‌های غربی در این موضوع عنوان کرد: «واکنش‌های غربی مجددا تزویر، بدبینی و نبود اصول مشخص آنها را نشان داد.»
گراهام طی گفت‌وگویی با برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون سی‌بی‌اس بیان کرد: بیایید روسیه را تحت عنوان قوانین آمریکا، کشور حامی تروریسم معرفی کنیم. بیایید آنها را مجبور کنیم تا بهای قتل ناوالنی را بپردازند.
او که ادعا می‌کند این موضوع را پیشتر با دو سناتور دموکرات در میان گذاشته، افزود: رئیس‌جمهور بایدن به پوتین گفته بود که اگر اتفاقی برای ناوالنی بیفتد، رئیس‌جمهور روسیه بهای آن را خواهد پرداخت. رئیس‌جمهور بایدن، من با شما موافق هستم؛ بهایی که روسیه باید بپردازد، معرفی کردن آن به عنوان کشور حامی تروریسم است.
افزون بر این، وزارت کشور روسیه، سال میلادی گذشته، گراهام را پس از انتشار ویدیوی نشست او با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.
در این ویدیو تقطیع شده که توسط دفتر ریاست جمهوری اوکراین منتشر شد، به نظر می‌رسید گراهام با اشاره به حمایت آمریکا از اوکراین می‌گوید: «روس‌ها در حال مرگ‌اند» و این «بهترین پولی است» که تا به حال آمریکا خرج کرده است.
این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی روسیه به طور گسترده منتشر شد و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.
کمیته تحقیقات روسیه نیز که عالی‌ترین آژانس تحقیقات جنایی این کشور است، گفته بود که یک پرونده جنایی علیه گراهام بر این اساس باز کرده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.