تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 38679

لاوروف: هیچ‌کس در جهان خواهان ظهور یک قدرت هسته‌ای جدید نیست

لاوروف: هیچ‌کس در جهان خواهان ظهور یک قدرت هسته‌ای جدید نیست

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در حاشیه هفتادوهشتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به اظهارات اخیر ولیعهد سعودی خود درباره تسلیحات هسته‌ای گفت: مسکو موضع‌گیری عربستان سعودی در مورد احتمال داشتن تسلیحات هسته‌ای

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در حاشیه هفتادوهشتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به اظهارات اخیر ولیعهد سعودی خود درباره تسلیحات هسته‌ای گفت: مسکو موضع‌گیری عربستان سعودی در مورد احتمال داشتن تسلیحات هسته‌ای را یک واقعیت می‌داند، اما هیچ‌کس در جهان خواهان ظهور قدرت‌های هسته‌ای جدید نیست.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به تازگی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که اگر ایران قادر به توسعه آن (تسلیحات هسته‌ای) باشد، عربستان سعودی باید به سلاح هسته‌ای دست یابد.
لاوروف در این نشست خبری که پس از سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، افزود: من آنچه شنیدم، این بود که «اگر ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد، ما در عربستان سعودی نیز مجبور خواهیم شد در مورد آن فکر کنیم.» اما ایران بارها تاکید کرده است که چنین قصدی ندارند. حتی رهبر آنها نیز بر همین اساس فتوا داده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بنابراین ما این‌گونه ارزیابی می‌کنیم که چون ایران سلاح هسته‌ای ندارد، همسایگان آن نیز وسوسه نمی‌شوند که این راه را طی کنند.
به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها ضمن رد ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید کرده‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است و سلاح هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد. همچنین آژانس بین‌المللی انرژی تاکنون هیچ‌گاه وجود انحراف در برنامه هسته‌ای کشور را تائید نکرده است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.