تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 42831

حریف درونی نه؛ “تراکتورِ کهکشانی”‌ خطرناک‌تر است

حریف درونی نه؛ “تراکتورِ کهکشانی”‌ خطرناک‌تر است

مصطفی اکرامی، در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت تراکتور اظهار کرد: امیدواریم بازیکنان طی سه‌-چهار هفته آتی با تمرکز بیشتر نتایج لازم را کسب کنند و تراکتور نیم‌فصل دوم با آماده‌سازی بهتر، پرقدرت‌تر ظاهر شود. “تمرکز” حلقه گمشده ذهن بازیکنان تراکتور او با انتقاد از اشتباهات فردی بازیکنان تراکتور گفت: بازیکنان تراکتور

مصطفی اکرامی، در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت تراکتور اظهار کرد: امیدواریم بازیکنان طی سه‌-چهار هفته آتی با تمرکز بیشتر نتایج لازم را کسب کنند و تراکتور نیم‌فصل دوم با آماده‌سازی بهتر، پرقدرت‌تر ظاهر شود.
“تمرکز” حلقه گمشده ذهن بازیکنان تراکتور
او با انتقاد از اشتباهات فردی بازیکنان تراکتور گفت: بازیکنان تراکتور باید بدانند در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند؛ این مسئولیتشان را سخت‌تر می‌کند. تراکتور یکی از پرتماشاگرترین تیم‌های آسیاست و توجه به این تیم زیاد است.
او ادامه داد: بازیکنان باید با تمرکز بالا بازی کنند. احساس می‌کنم چیزی که بیشتر می‌تواند به ثبات نتیجه‌گیری تراکتور کمک کند “تمرکز” است. اگر بازیکنان بتوانند هر هفته با تمرکز کامل وارد زمین مسابقه شوند، مطمئناً نتایج خوبی کسب خواهند کرد. بحث تمرکز علاوه بر ۹۰ دقیقه بازی به زندگی حرفه‌ای آن‌ها نیز مربوط می‌شود، بازیکنان باید خارج از زمین هم حرفه‌ای باشند.
باشگاه تراکتور، پرشورها را دلسرد نکند
اکرامی عنوان کرد: اگر تراکتور بخواهد موفق شود، هیچ چیزی به اندازه “اتحاد” مهم نیست. اتحادی که باید بین بازیکنان، باشگاه، هواداران و مدیریت، به وجود بیاید.
مدافع سابق تراکتور مطرح کرد: اگر مدیریت باشگاه تدابیری بیاندیشد که هواداران تراکتور همانند سنوات گذشته به ورزشگاه بیایند، تماشاگران می‌توانند نقش پررنگی را در بهتر شدن وضعیت این تیم ایفا کنند. هواداران تراکتور به معنای واقعی یار دوازدهم هستند و باشگاه نباید کار کند که پرشورها دلسرد شوند.
او ادامه داد: هواداران باید حمایت کنند و بازیکنان هم باید بدانند در تیم بزرگی بازی می‌کنند و بازی در تیم بزرگ سختی خودش را دارد، تیم بزرگ حاشیه بزرگ خود را هم دارد؛ بازیکن اگر بزرگ است باید برای موفقیتش بزرگ فکر کند و تمام تمرکزش روی بازی باشد و حرفه‌ای زندگی کند. اشتباهات فردی بازیکنان خصوصاً در ابتدای فصل زیاد بود، این موضوع به عدم وجود تمرکز بر می‌گردد.
اکرامی اضافه کرد: همه دوست دارند پیروز شوند ولی بحث این است که اشتباهات فردی بازیکنان، تراکتور را در فصل جدید متزلزل کرده است. همه‌ی بازیکنان تیم باکیفیت هستند و این اشتباهات به عدم وجود تمرکز برمی‌گردد. بازیکنان باید بیشتر تمرکز داشته باشند و زندگی‌شان حرفه‌ای باشد. هیچ کسی دوست ندارد بد بازی کند ولی برای خوب بازی کردن چه‌قدر تلاش می‌کنند و چه‌قدر وقت می‌گذارند؟ این موارد همگی تاثیرگذار هستند. برد و باخت طبیعی است اما بازیکنان باید تمام تلاش خود را انجام دهد.
هوادران تراکتور، بازیکن پرتلاش را دوست دارند
اکرامی عنوان کرد: شناخت کاملی از هوادارن تراکتور دارم. اگر بازیکنی با تمام توانش بازی کند تماشاگران متوجه هستند و برد و باخت در اولویت بعدی قرار می‌گیرد. هواداران تراکتور اگر تلاش را ببینند حمایت‌شان را افزایش می‌دهند.
پیشکسوت تراکتور با اشاره به تاثیر پررنگ هواداران در عملکرد تراکتور گفت: هواداران سرمایه اصلی تراکتور هستند و نقش‌پررنگی در موفقیت این تیم دارند. به‌نظرم تماشاگران باید هر هفته به ورزشگاه بیایند و اگر می‌خواهند تراکتور نتیجه بگیرد به نحو احسن از تیم محبوبشان حمایت کنند. برخی از بازیکنان که تعدادشان کم بود، اگر نمی‌دانستند در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند، با اتفاقات دو-سه هفته اخیر متوجه این موضوع شدند.
او ادامه داد: من‌ هم هوادار همین بازیکنان هستم و دعا می‌کنم که بهترین کیفیت را ارائه کنند؛ سربلندی آن‌ها سربلندی ماست، با کسی خصومتی ندارم.
اکرامی افزود: انشاالله بازیکنان تمرکز لازم را داشته باشند و تمام فکرشان موفقیت تراکتور باشد. اشتباهات فردی کمتر شوند و تماشاگران هم حمایت کنند. زمانی استقلال و پرسپولیس به مساوی برابر تراکتور راضی بودند اما اکنون این اتفاق نمی‌افتد.
او متذکر شد: تماشاگران تراکتور دوست دارند بازیکنان با تمام وجودشان بازی کنند. از هوادران تراکتور می‌خواهم که از تیم حمایت کنند. این چند هفته تعیین کننده است. تراکتور در شرایطی در نیم‌فصل دوم توانایی شکست سه تیم (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) را خواهد داشت که در هفته‌های پیش‌رو نتایج مناسبی کسب کند و با قرارگیری در جمع بالانشینان جدول دوباره به روحیه، اعتمادبه‌نفس و شخصیت همیشگی خود بازگردد.
حریف درونی وجود ندارد
اکرامی در واکنش به اظهار نظر “مجید جلالی” مبنی بر اینکه “حریفان درونی تراکتور، دلیل اصلی ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر هستند،” گفت: افتخار شاگردی ایشان را داشته‌ام. در دوران حضورم در تراکتور یک قهرمانی جام‌حذفی، دو نائب قهرمانی لیگ‌برتر و صعود از لیگ‌یک به لیگ‌برتر به ارمغان آمد و هیچ حریف درونی ندیدم. چندین سال در تراکتور بودم و هیچ حریف درونی ندیدم، البته نمی‌دانم بعد از آن دوره چه اتفاقاتی رخ داده است. آن زمان مدیریت، هوادار و بازیکن همه به نحو احسن وظایفشان را انجام می‌دادند و یک درک متقابل بین بازیکنان و هواداران وجود داشت. اگر حریف درونی وجود داشت، این نتایج به دست نمی‌آمدند.
لقب “کهکشانی” برای تراکتور گران تمام شد
مدافع پیشین تی‌تی‌ها تصریح کرد: تراکتور را به دو بخش قبل و بعد از خصوصی‌سازی تقسیم می‌کنیم. قبل از حضور زنوزی، تراکتور بعد از ۸ سال به لیگ‌برتر صعود کرد و سپس نتایج مناسبی کسب کرد و همه چیز خیلی‌خوب پیش می‌رفت. آن زمان هم بازیکنان اسم و رسم‌دار برای تراکتور توپ می‌زدند؛ هم بازیکنان معروف با تمام وجود بازی می‌کردند و هم بازیکن کم نام‌ونشان، و انرژی خیلی‌خوبی در تیم وجود داشت.
اکرامی عنوان کرد: تراکتورِ خصوصی ستاره‌ها و بازیکنان بزرگ بسیاری را به خدمت گرفت، در مقطعی لقب “تراکتورِ کهکشانی” را به این تیم دادند و در این مدت باشگاه خیلی پول خرج کرد. به نظرم بزرگ‌ترین اشتباه این بود که به تراکتورِ تحت مالکیت زنوزی لقب “تیم کهکشانی” دادند. این لقب دهن‌پُرکن توقعات را بالا برد، توقع تماشاگران افزایش پیدا کرد؛ قبل از خصوصی‌سازی لقبی به نام “کهکشانی” وجود نداشت اما نتایج از این بهتر بود و همین باعث ناراحتی پرشورها شده است.
او اضافه کرد: در سال‌های اخیر بازیکنان اسم‌ و رسم‌دار با مبالغ هنگفت به تراکتور پیوستند، اما نتیجه و بازدهی آن طور که می‌خواستند، رقم نخورد و همین فشارها را افزایش داد. محمدرضا زنوزی، در این شرایط نامناسب اقتصادی از جیب شخصی‌اش خرج می‌کند و این عمل جای تقدیر دارد. اما من به قضیه “حریف درونی” اعتقادی ندارم.
پیشکسوت تیم فوتبال تراکتور خاطرنشان کرد: باشگاه تراکتور باید باهوش‌تر عمل کند و در بحث نقل‌وانتقالات و دیگر مسائل از مشاوران متخصص استفاده کند. مطمئناً موفقیت زنوزی موفقیت تراکتور است و خوشحالی تراکتور خوشحالی ماست. انشاالله بازنگری اساسی در این رابطه انجام شود. این بنده خدا (زنوزی) هزینه خوبی انجام می‌دهد اما نتیجه نمی‌گیرد پس باید آسیب‌شناسی انجام شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.