تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 39174

عملیات نیروهای آمریکایی‌ و قسد در حسکه و بازداشت چند شهروند سوری

عملیات نیروهای آمریکایی‌ و قسد در حسکه و بازداشت چند شهروند سوری

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مناابع مطلع به شبکه المیادین اعلام کردند که نظامیان آمریکا به همراه شبه نظامیان قسد یک عملیات امنیتی را در شهرک «مرکده» در حومه جنوبی حسکه انجام دادند. طبق این گزارش، در این عملیات گروهی از شهروندان سوری به بهانه همدستی با داعش هدف قرار گرفتند. منابع

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مناابع مطلع به شبکه المیادین اعلام کردند که نظامیان آمریکا به همراه شبه نظامیان قسد یک عملیات امنیتی را در شهرک «مرکده» در حومه جنوبی حسکه انجام دادند.
طبق این گزارش، در این عملیات گروهی از شهروندان سوری به بهانه همدستی با داعش هدف قرار گرفتند.
منابع مطلع در این باره گزارش دادند که درپی این اقدام آمریکایی‌ها یک تن کشته و یک سوری دیگر مجروح شد.
همچنین اشغالگران آمریکایی و شبه نظامیان قسد دو سوری دیگر را بازداشت کردند.
طبق گفته منابع مذکور، قسد و ائتلاف بین‌المللی مدعی شده‌اند که یکی از افراد بازداشت شده سرکرده داعش در حومه حسکه بوده است.
منابع میدانی همچنین به المیادین اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی هوایی دو بالگرد ائتلاف بین‌المللی حمله‌ای را انجام دادند و طی آن خانه‌ای را در روستای «الدشیشه غربی» از توابع شهرک مرکده را هدف قرار دادند.
این منابع گزارش دادند: این خانه متعلق به خانواده «خلف الزوانین» از طایفه «المشاهده» است و حمله مذکور منجر به کشته شدن حمد، پسر خانواده و بازداشت «خلیفه» و «عید» و زخمی شدن «حمید» سه پسر دیگر خلف شد.
این منابع اعلام کردند که خانواده خلف هیچ‌گونه سابقه همکاری و یا ارتباط با گروه‌های مسلح و تروریستی نداشته و در زمینه تجارت تلفن همراه و موتور سیکلت فعالیت دارد.
منابع محلی و عشایر شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا را متهم به بازداشت شهروندان غیر نظامی سوریه و متهم کردن اجباری آنها به همدستی با داعش کرده‌اند. آنها معتقدند که این عملیات‌های بازداشت افرادی را هدف قرار می‌دهند که مخالف شبه نظامیان قسد هستند و همین مساله منجر به متهم شدن آنها به همدستی با داعش و گروه‌های تروریستی می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.