تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 41503

علم و نظم مارتینس به نتیجه‌گیری فولاد کمک می‌کند

علم و نظم مارتینس به نتیجه‌گیری فولاد کمک می‌کند

دانیال بابادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که یکی از مشکلات فوتبال پایه خوزستان تعداد بازی‌های بسیار کم در این بخش است، اظهارکرد: این اتفاق در حالی است که در گذشته بیشتر تیم‌ها در لیگ استان شرکت می‌کردند و حتی شاهد حضور تیم‌های دولتی مثل نیرو، سازمان آب و لوله‌سازی نیز

دانیال بابادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که یکی از مشکلات فوتبال پایه خوزستان تعداد بازی‌های بسیار کم در این بخش است، اظهارکرد: این اتفاق در حالی است که در گذشته بیشتر تیم‌ها در لیگ استان شرکت می‌کردند و حتی شاهد حضور تیم‌های دولتی مثل نیرو، سازمان آب و لوله‌سازی نیز در این رقابت‌ها بودیم. در واقع تیم‌های دولتی هم برای بخش پایه هزینه می‌کردند و حتی عنوان‌دار بودند. این تیم‌ها بازیکنان زیادی از جمله میلاد میداوی، علی حمودی، ایوب والی و میلاد زنیدپور را پرورش دادند و همین بازیکن‌ها به لیگ برتر رسیدند اما در حال حاضر چنین شرایطی را نمی‌بینیم.
تعداد بازی‌های کم در فوتبال پایه خوزستان آسیب‌زا شده است
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تیم‌ها خصوصی شده‌اند و هزینه اجاره زمین چمن نیز افزایش پیدا کرده است، تیم‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند. در استان تهران تیم‌هایی که در لیگ امید تهران حضور دارند، هر تیم ۳۰ بازی رسمی انجام می‌دهد و وقتی چنین برنامه‌ای مدنظر باشد خواه ناخواه فوتبالیست قوی می‌شود ولی متاسفانه در فوتبال خوزستان شاهد این مهم نیستیم و تعداد بازی‌های کم آسیب‌زا شده است.
فستیوال یک روزه کمکی به شناخت استعدادها نمی‌کند
این مربی فوتبال خاطرنشان کرد: در گذشته تیم‌های مدارس فوتبال در رقابت‌های رده‌های سنی مختلف استان شرکت می‌کردند اما این مسابقات به دست فراموشی سپرده شد و در قبال آن نیز مسابقات به صورت فستیوال آن هم به صورت فشرده و یک روزه برگزار می شود. فستیوالی که کمکی به شناخت استعدادها نمی کند. در حالی که در گذشته از همین مسابقات مدارس فوتبال شاهد رشد و معرفی امین جهان‌کهن و محمد اهل‌شاخه بودیم که حتی به لیگ برتر هم رسیدند. 
از بین رفتن زمین های خاکی مشکل دیگر فوتبال خوزستان
وی با بیان این که متاسفانه زمین‌های خاکی فوتبال هم از بین رفته‌اند و این نیز از دیگر مشکلات فوتبال خوزستان است، افزود: این اتفاق در حالی رقم خورده است که بیشتر فوتبالیست‌های استان خوزستان از همین زمین‌های خاکی رشد و پرورش یافته‌اند. اما اکنون یک نونهال، نوجوان یا جوانی که بخواهد به فوتبال بپردازد باید برای بازی در زمین چمن متحمل هزینه شود و در شرایط فعلی هم برای این افراد پرداخت چنین هزینه‌ای سخت است. 
باشگاه فولاد در بخش پایه ساختارمند عمل می‌کند
بابادی با تاکید بر کار موفق باشگاه فولاد در بخش پایه، عنوان کرد: باشگاه فولاد در بخش پایه ساختارمند عمل می‌کند و با حضور آقای مهدی‌پور فوتبال پایه در این باشگاه شکل جدیدی به خود گرفته است و این تیم‌ها در بهترین شرایط در حال انجام روند بازیکن‌سازی هستند. قطعا در سال‌های آینده با توجه به نگاهی که تیم بزرگسالان به تیم‌های پایه دارد، می‌توان شاهد حضور نفرات بیشتری از پایه‌ها در تیم اصلی فولاد باشیم. من خودم در تیم امید فولاد مربیگری می‌کنم و شاهد هستم که آقای مارتینس نگاه خوبی به پایه‌ها دارد و حضور او برای تماشای بازی‌های تیم امید دلگرمی خوبی برای فوتبالیست‌های جوان باشگاه است. باویه، ارغند، تیموریان و محمد خادمی جوان‌های فولاد هستند که اکنون با تیم بزرگسالان تمرین می‌کنند و نگاه ویژه سرمربی فولاد و مسئولان باشگاه به بازیکن‌های تیم‌ امید ارزشمند بوده و قطعا در لیگ برتر شاهد درخشش این نفرات نیز خواهیم بود.
یک اتفاق بسیارخوب در استقلال خوزستان
وی همچنین گفت: خوشبختانه باشگاه استقلال خوزستان هم سهمیه لیگ یک امیدهای کشور را خریداری کرده است و در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند که این اتفاق بسیار خوبی است زیرا این باشگاه نیز می‌تواند از سرمایه‌های بومی خود برای این رقابت‌ها بهره ببرد و در ادامه نفراتی را از همین تیم امید به تیم بزرگسالان تزریق کند. نفت آبادان هم در لیگ برتر امیدهای کشور با یک تیم خوب و باکیفیت حضور دارد؛ در واقع با اقداماتی که سه باشگاه لیگ برتری خوزستان در بخش پایه‌ها دارند می‌توان به آینده فوتبال خوزستان خوش‌بین و امیدوار بود.
هواداران سه تیم لیگ برتری خوزستان صبورتر باشند
این مربی باشگاه فولاد خوزستان تأکید کرد: با توجه به شرایط فعلی فوتبال خوزستان در لیگ برتر، هواداران باید صبورتر باشند و حمایت بیشتری داشته باشند. مطمئناً مسئولان سه باشگاه در تلاش هستند تا تیم‌هایشان در شرایط و رده‌های جدولی بهتری قرار بگیرند و هواداران باید اجازه دهند که این تیم‌ها در فضای آرام و با آرامش کار خود را انجام دهند. به نظر من اکنون زمان انتقاد نیست و اگر هم انتقادی صورت می‌گیرد باید در فضایی مناسب باشد.
علم و نظم مارتینس به نتیجه‌گیری فولاد کمک می‌کند
وی ادامه داد: مطمئن هستم تیم فولاد با تغییر بسیار خوبی که در رأس کادر فنی تیم بزرگسالان داشت و با توجه به اینکه مارتینس یک مربی شناخته شده اسپانیایی، منظم و با علم است، می‌تواند در ادامه با این مربی موفق باشد زیرا هر جایی که علم و نظم باشد نتیجه نیز حاصل می‌شود، فقط باید صبورتر باشیم و بیشتر فرصت بدهیم. فولاد در زمان بگوویچ با گل ایمان مبعلی در لیگ برتر ماند اما سال‌های بعد یک رزومه درخشان داشت و مسئولان و هوادارن مزد صبر خود را گرفتند. امیدوارم در مجموع با توجه به اینکه ویسی و پورموسوی هم از مربیان کاربلد فوتبال خوزستان هستند، شرایط بهتری برای هر سه باشگاه لیگ برتری فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان رقم بخورد. قطعا اگر این تیم‌ها امسال بتوانند جایگاه خوبی در لیگ برتر کسب کنند، در سال‌های آینده با حفظ سرمایه‌های بومی موجود خود که در لیگ برتر آبدیده شده‌اند، می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.