تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 37724

علت چند نرخی بودن مرغ در اصفهان/ جوجه‌ریزی ۲۰ درصد افزایش یافت

علت چند نرخی بودن مرغ در اصفهان/ جوجه‌ریزی ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغم تعیین قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کننده، بررسی‌های میدانی در سطح شهر اصفهان نشان می‌دهد که برخی فروشگاه‌ها این کالا را به قیمت‌های مختلفی عرضه می‌کنند. هر کیلوگرم مرغ گرم در برخی فروشگاه‌های شهر اصفهان بین ۸۳ هزار تومان تا ۱۰۵ هزار

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغم تعیین قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کننده، بررسی‌های میدانی در سطح شهر اصفهان نشان می‌دهد که برخی فروشگاه‌ها این کالا را به قیمت‌های مختلفی عرضه می‌کنند. هر کیلوگرم مرغ گرم در برخی فروشگاه‌های شهر اصفهان بین ۸۳ هزار تومان تا ۱۰۵ هزار تومان به مشتری فروخته می‌شود.
در همین پیوند حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بازرسان این سازمان مرتب بازار مرغ را بررسی می‌کنند، اظهار داشت: گوشت مرغ در اصفهان به دلیل نظارت‌های دقیق با قیمت پایین‌تر نسبت به مرغ شمال عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: علی رغم اینکه همکاران ما در جهاد کشاورزی و بازرسی واحد اصناف و حوزه بسیج اصناف بر بازار مرغ نظارت دارند و کمک می‌کنند اما یک هزار و ۸۵۰ واحد عرضه مرغ را باید با تعداد کمی نیرو کنترل کرد که این امر به دلیل کمبود نیرو هر روز امکان پذیر نیست.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه عرضه مرغ با ارائه کارت ملی در اصفهان وجهه خوبی نداشت و از این گزینه منصرف شدیم، ابراز داشت: از مردم درخواست داریم هر گونه گران فروشی را با شماره‌گیری ۱۲۴ گزارش کنند.
ایراندوست خاطرنشان کرد: گوشت مرغ در بازار اصفهان هم از داخل استان تأمین و هم از شمال کشور و استان‌های مجاور وارد می‌شود و به همین دلیل قیمت‌ها متفاوت شده است و زمانی که تعادل عرضه و تقاضا بر هم بخورد یک مقدار این چالش‌ها را ایجاد می‌کند.
وی اضافه کرد: دولت با حذف ارز ترجیحی قرار بود ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار بخش تولید دام و طیور قرار گیرد ولی آن حمایت به طور کامل اتفاق نیافتاد اما تلاش کردیم استان اصفهان کمترین آسیب را ببیند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه سالانه پنج هزار تُن سبوس به دامداری‌های صنعتی و سنتی تزریق می‌شود، افزود: سال گذشته تمام سبوس تولید شده را اختیار دامداری‌های سنتی قرار دادیم و ۴۰ کارخانه را بسیج کردیم تا این بخش دچار خسارت نشود.
ایراندوست گفت: آمارها و عملکرد را که بررسی می‌کنیم اصفهان وضعیت بهتری داشته و در تولید گوشت از تأمین نیاز خود فراتر رفته است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید نهاده دام و طیور در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: امروز میزان جوجه‌ریزی در استان به هشت میلیون در ماه رسیده و به بیان دیگر بیش از ۲۰ درصد افزایش جوجه‌ریزی در استان داشتیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: ما مسئول تولید هستیم و زمانیکه تولید برای تولید کننده گران تمام می‌شود نمی‌توان انتظار داشت تولید گران، ارزان در بازار عرضه شود.
ایراندوست افزود: هم اینک هیچ نگرانی در تولید گوشت و مرغ نداریم اما قیمت تمام شده گوشت بالاست و این گناه کشاورز و دامدار نیست زیرا قیمت نهاده شش برابر شده و لازم است حمایت‌هایی برای بخش مصرف کننده صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در حوزه دام و طیور و تعداد پروژه‌هایی که امسال در هفته دولت افتتاح شد کمتر از پنج درصد بود اما ۵۲ درصد هزینه‌ها را به خود اختصاص داد که ۹۸ درصد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.