تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 45111

عزیزی: آمریکا در باتلاق گرفتار شده است/پیروزی در میدان نبرد یمن با جبهه مقاومت

عزیزی: آمریکا در باتلاق گرفتار شده است/پیروزی در میدان نبرد یمن با جبهه مقاومت

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حمله آمریکا و انگلیس به یمن گفت: حمله آمریکا و انگلیس به یمن قرار بود تحت ائتلافی انجام شود که عملا ائتلافی شکل نگرفت. این نشان دهنده شکست راهبردی آمریکاست و همچنین این‌که یک جانبه‌گرایی و ابرقدرتی آمریکا تمام شده و کشورهای همپیمان آمریکا حاضر نیستند

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حمله آمریکا و انگلیس به یمن گفت: حمله آمریکا و انگلیس به یمن قرار بود تحت ائتلافی انجام شود که عملا ائتلافی شکل نگرفت. این نشان دهنده شکست راهبردی آمریکاست و همچنین این‌که یک جانبه‌گرایی و ابرقدرتی آمریکا تمام شده و کشورهای همپیمان آمریکا حاضر نیستند همراهی کنند و سیاست‌های آمریکا را بر نمی‌تابند. از طرفی دیگر این موضوع فرصتی برای کشورهای آزاداندیش است که از آمریکا فاصله بگیرند.
وی افزود: حال این‌ را که چرا آمریکا و انگلیس دست به این اقدام جنایتکارانه زدند باید در موضوع هدف آنها جست‌وجو کرد؛ آمریکایی‌ها در وهله اول با این حمله وارد رویارویی با مردم یمن شدند البته که آنها قدرت رویارویی با دلاورمردان شجاع یمن را ندارند. آمریکایی‌ها علی‌رغم بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری بمب‌باران و موشکی و ادامه جنگ و درگیری با برخی کشورها عملا در رسیدن به اهدافشان با شکست مواجه شدند که مهم‌ترین آنها شکست خفت‌بار در غزه است.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: پس اولین دلیل آمریکا و انگلیس در حمله به یمن فرار از شکست خفت‌بار در غزه است. آنها جبهه جدیدی باز کردند حال برای هدایت افکار عمومی به سمت دیگر و با بهره‌گیری از امپراتوری رسانه‌ای دست به اقدامات جنایتکارانه‌ای می‌زنند تا شکست خفت‌بار خود را در غزه توجیه کرده و آبرومندانه از صحنه خارج شود.
عزیزی تلاش برای ماندن در قدرت را به عنوان یکی از دلایل آمریکا برای حمله به یمن توصیف کرد و افزود: بایدن رئیس جمهور آمریکا برای آنکه در عرصه قدرت باقی بماند شدیدا نیازمند به تغییر افکار عمومی است؛ لذا دست به اقداماتی همچون حمله به یمن می‌زند علاوه بر این نتانیاهو هم شدیدا تحت فشار افکار عمومی قرار دارد و با فشارهای نماینده‌ای روبه‌رو است لذا برای خروج از فشارها و ماندن در قدرت دست به گسترش جنگ و ایجاد فضای ذهنی در بین افکار عمومی دنیا می‌زند؛ بایدن و نتانیاهو می‌خواهند با باز کردن میدان جدیدی به هر شکلی که شده در قدرت بمانند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: این اقدامات آمریکا در شرایطی است که آنها عملا برای مقابله با حملات موشکی انصارالله عاجز بودند و نتوانستند به اقدامات جسورانه آنها پاسخ دهند. از طرف دیگر در معرض افکار عمومی قرار داشته و از پاسخ به افکار عمومی هم ناتوان هستند لذا دست به حمله زدند اما در نهایت نمی‌توانند پاسخی به افکار عمومی جهان به ویژه نسل‌کشی در غزه بدهند.
وی با تاکید بر این‌که آمریکا تحت فشار دنیا است و پاسخی نسبت به نسل‌کشی در غزه ندارد، اضافه کرد: آمریکا میدان منازعه و جنگ جدیدی را می‌خواهد باز کند تا اقدامات‌اش را توجیه کند آمریکا همواره ماجراجو بوده و با رویکرد سلطه‌جویانه به منطقه نگاه می‌کند وقتی می‌بیند مردم غیور و شجاع یمن ایستادگی کردند دست به چنین اقداماتی می‌زند. مردم یمن کسانی هستند که چند سال گذشته با برخی کشورهای ائتلاف عربی روبه‌رو شدند البته که آن زمان آمریکا و انگلیس از این ائتلاف حمایت می‌کرد و عملا نبرد آنها با آمریکا و انگلیس بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ابهت آمریکا فرو ریخته است، گفت: دیگر کسی آمریکا را به عنوان قدرت جهانی نمی‌شناسد. آمریکا در باتلاقی گرفتار شده است که هرچه دست و پا می‌زند بیشتر غرق می‌شود لذا میدان نبرد یمن از آن آمریکا نیست و برای جبهه مقاومت است. از طرف دیگر اسرائیل هم در دریای سرخ گرفتار شده و راه نفس کشیدن رژیم صهیونیستی بسته شده است.
عزیزی در جمع‌بندی تصریح کرد: اقدامات آمریکا درباره غزه و بعد از طوفان‌الاقصی نشان داد که عملا آمریکا پشت پرده قرار دارد؛ اکنون هم حمله یمن نشان داد که همه چیز تحت کنترل آمریکا است؛ البته که آمریکا در باتلاق بزرگی گرفتار شده که هرچه هم دست و پا بزند بیشتر از قبل هم غرق می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.