تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 45194

عرضه گوشت طیور در آذر نسبت به ماه قبل ۴ درصد کاهش داشت

عرضه گوشت طیور در آذر نسبت به ماه قبل ۴ درصد کاهش داشت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قیمت مصوب اردیبهشت ۱۴۰۲ هر کیلو گرم گوشت مرغ (غیر منجمد) ۷۳ هزار تومان تعیین شد. اما رصد بازار حاکی از نوسان قیمتی و فاصله نرخ بازار با قیمت مصوب است. در حال حاضر هر کیلو گرم مرغ حدود ۸۹ هزار تومان بوده و این عدد برای گوشت مرغ

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قیمت مصوب اردیبهشت ۱۴۰۲ هر کیلو گرم گوشت مرغ (غیر منجمد) ۷۳ هزار تومان تعیین شد. اما رصد بازار حاکی از نوسان قیمتی و فاصله نرخ بازار با قیمت مصوب است. در حال حاضر هر کیلو گرم مرغ حدود ۸۹ هزار تومان بوده و این عدد برای گوشت مرغ منجمد ۷۸ هزار تومان است. به گفته مقامات دولتی جوجه‌ریزی در نیمه نخست سال حدود ۱۳۰ میلیون قطعه بوده که در ادامه به ۱۴۰ میلیون قطعه رسید و در حال حاضر در ۳ ماهه پایانی سال این عدد ۱۵۰ میلیون قطعه است.
افزایش قیمت گوشت قرمز سبب شده تا بازار گوشت مرغ پرمصرف‌تر باشد. گفتنی است این محصول پروتئینی در میادین میوه و تره بار با قیمتی پایین‌تر از پروتئین فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.
نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه آذر سال جاری نشان می‌دهد؛ وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مجموع ۱۸۴.۸۹۲ تن بوده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور است.
بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ۱۸۰.۱۰۶ تن، ۹۷.۴ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱.٩٤٣ تن و سایر انواع طیور با ۲.٨٤٣ تن، به‌ترتیب یک درصد و ١.٦ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ٧ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در آذر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ ٨ درصد و برای شترمرغ ٥٢ درصد کاهش، و برای بوقلمون ٤٩ درصد، برای بلدرچین ٣٨ درصد و برای سایر انواع طیور ٨٠ درصد افزایش داشته است.
همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آبان) در حدود ٤ درصد کاهش داشته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.