تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 42598

عربستان: خواستار توقف فوری جنگ غزه هستیم/ مصر: کوچاندن مردم غزه همچنان یکی از اهداف اسرائیل است

عربستان: خواستار توقف فوری جنگ غزه هستیم/ مصر: کوچاندن مردم غزه همچنان یکی از اهداف اسرائیل است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان چهارشنبه شب در سخنانی در نشست شورای امنیت تصریح کرد، همچنان شاهد نبود ساز و کار بازخواست و مجازات بین‌المللی هستیم. بن فرحان با بیان اینکه ما خواستار توقف فوری جنگ در غزه هستیم، افزود: پیام ما پس از اجلاس

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان چهارشنبه شب در سخنانی در نشست شورای امنیت تصریح کرد، همچنان شاهد نبود ساز و کار بازخواست و مجازات بین‌المللی هستیم.
بن فرحان با بیان اینکه ما خواستار توقف فوری جنگ در غزه هستیم، افزود: پیام ما پس از اجلاس اسلامی عربی کاملا واضح و روشن بود، یعنی آتش‌بس دائم به منظور رسیدن به عملیات صلح (سازش).
وی خاطرنشان کرد، باید کمک‌های بشردوستانه به اندازه کافی و بدون هیچ مانعی به نوار غزه ارسال شود.
وزیر امور خارجه عربستان گفت، توقف جنگ در غزه و همراهی «اسرائیل» با تلاش‌ها برای تحقق صلح (سازش)، ما را به راه حل نزدیک می‌کند.
وزیر امور خارجه مصر هم ضمن شرکت در نشست شورای امنیت تصریح کرد، از هفتم اکتبر همواره هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم کردیم. تخریب و نابودی نوار غزه به حدی بی‌سابقه رسیده است.
سامح شکری ادامه داد: اسرائیل طی ۵۰ روز گذشته سعی کرده زندگی در غزه را غیرممکن سازد. حدود دو سوم مردم غزه آواره و بی‌سرپناه شدند.
وی تأکید کرد، باید قضیه فلسطین حل و فصل شود؛ به گونه‌ای که به پایان اشغال این سرزمین منتهی شود. کوچاندن مردم غزه همچنان یکی از اهداف رژیم صهیونیستی است.
وزیر خارجه مصر تأکید کرد که باید برای نجات راه حل دودولتی به عنوان راه حل بین‌المللی مورد اجماع تلاش کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.