تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 42863

عبدولی: هرطور دبیر بخواهد حاضرم به کشتی کمک کنم/ کشتی خوزستان در مسیر خوبی قرار دارد

عبدولی: هرطور دبیر بخواهد حاضرم به کشتی کمک کنم/ کشتی خوزستان در مسیر خوبی قرار دارد

سعید عبدولی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک قهرمانی تیم کشتی فرنگی گروه ملی فولاد در لیگ برتر کشتی فرنگی به مردم خوزستان، اظهار کرد: جا دارد از زحمات رمضان جمالپور رییس هیات کشتی خوزستان و آرین زمانپور مسئول برگزاری مسابقات مرحله نهایی لیگ به دلیل زحمات شبانه‌روزی آنها برای برگزاری این رقابت‌ها در سطح

سعید عبدولی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک قهرمانی تیم کشتی فرنگی گروه ملی فولاد در لیگ برتر کشتی فرنگی به مردم خوزستان، اظهار کرد: جا دارد از زحمات رمضان جمالپور رییس هیات کشتی خوزستان و آرین زمانپور مسئول برگزاری مسابقات مرحله نهایی لیگ به دلیل زحمات شبانه‌روزی آنها برای برگزاری این رقابت‌ها در سطح بسیار خوب تشکر کنم. همچنین از مدیریت گروه ملی فولاد به دلیل حمایت خالصانه از کشتی خوزستان و همچنین استخدام کشتی‌گیران استان که باعث رفع دغدغه آنها بابت آینده شغلی‌شان شد و قطعا به رشد کشتی استان کمک خواهد کرد، قدردانی کنم.
دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، افزود: سطح مسابقات لیگ کشتی فرنگی نسبت به کشتی آزاد سطح کیفی پایین‌تری داشت چرا که در کشتی آزاد بیشتر ستاره‌های تیم ملی حضور داشتند اما در کشتی فرنگی آنطور که انتظار می‌رفت کشتی‌گیران شاخص به میدان نیامدند. مردم ما دوست دارند ستاره‌های کشتی را از نزدیک در مسابقاتی مثل لیگ تماشا کنند و نباید این فرصت از آنها گرفته شود. امیدوارم برای سال‌های آینده به شکلی برنامه‌ریزی شود که همه چهره‌های شاخص تیم ملی در لیگ به میدان بیایند تا تنور مسابقات گرم شود. در مجموع برگزاری مسابقات و استقبال تماشاگران بسیار خوب بود و به شخصه از دیدن کشتی‌ها لذت بردم.
وی با اشاره به اینکه در دوران قهرمانی در بسیاری از میادین داخلی و خارجی به میدان رفته است، گفت: خیلی‌ها بابت حرف‌های من ناراحت شدند اما کسی منتی نمی‌تواند سر من بابت دوران قهرمانی در تیم ملی داشته باشد. من همیشه در انتخابی‌ها به میدان رفتم و مثل برخی‌ کشتی‌گیران دیگر نبودم که به بهانه‌های مختلف یا حمایت‌هایی که داشتند از زیر بار مسابقات شانه خالی کنند.
عبدولی درباره وضعیت کشتی در استان خوزستان به عنوان قطب کشتی فرنگی ایران، گفت: من زمانی که کشتی می‌گرفتم اصلا روسای هیات‌ها را نمی‌شناختم. فقط در دوره ممتازان و مرعشیان بود که یکی دو مرتبه مراسم گرفتند، وگرنه همیشه در اردوهای تیم ملی بودم. من هیچ‌وقت دردسری برای روسای هیات‌های کشتی خوزستان نداشتم، نه امتیازی گرفتم و نه طلبی از آنها داشتم اما می‌خواهم این را بگویم که رییس هیات کشتی خوزستان در حال حاضر واقعا برای کشتی استان زحمت زیادی می‌کشد و از جیب خود بدون چشم‌داشت برای کشتی استان خرج زیادی می‌کند. خدا را شکر رسیدگی خوبی به بچه‌های کشتی گیر دارد و خوشبختانه کشتی خوزستان در مسیر خوبی قرار دارد. کشتی اندیمشک هم کم‌فروغ شده اما در تلاشیم با تربیت نسل نوجوان و جوان بتوانیم چهره‌های خوبی را به کشتی ایران معرفی کنیم.
ملی‌پوش سابق کشتی ایران، در پاسخ به این سوال که آیا به مربیگری در تیم‌های ملی فکر می‌کند یا خیر؟ گفت: من خودم را سرباز کشتی می‌دانم و هر تصمیمی که آقای دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی بگیرد تبعیت می‌کنم و حاضرم به کشتی کمک کنم. هدف همه ما سربلندی کشتی ایران و خوشحال کردن مردم است و من هم از هیچ تلاشی برای کمک به فدراسیون کشتی دریغ نمی‌کنم.
وی ادامه داد: علیرضا دبیر واقعا برای کشتی زحمت می‌کشد و هم در بحث امکانات و هم در بحث نتیجه موفق شده عملکردی خوبی را از خود بر جای بگذارد. نتایجی که طی سال‌های اخیر به دست آمده بهتر از سال‌های قبل بوده و همین موضوع نیز باعث شده توقع مردم از کشتی خیلی بیشتر شود. او در بحث تامین منابع و امکانات برای کشتی واقعا قوی عمل کرده اما مسئولان هم باید از کشتی به عنوان ورزش اول ایران حمایت داشته باشند. دو برادر من در رده نوجوانان و جوانان تیم ملی بعد از مسابقاتی که داشتند، جدا از جایزه اصلی، ۳ مرتبه به تهران رفته‌اند و از فدراسیون و حامیان مالی پاداش گرفته‌اند که واقعا به کشتی گیران انگیزه می‌دهد. شنیدم کشتی‌گیران حقوق خیلی خوبی هم می‌گیرند. همه این مسائل باعث بالا آمدن کشتی خواهد شد.
دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، در پایان گفت: خود من وقتی به کمپ تیم‌های ملی رفتم از دیدن امکانات کشتی‌گیران و فضا و رنگ و بوی آنجا واقعا لذت بردم تا جایی که هوس کردم به کشتی برگردم تا از این فضا و امکانات استفاده کنم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.