تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 46378

عایدات گمرکی به خود استانهای محل فعالیت گمرک اختصاص می یابد

عایدات گمرکی به خود استانهای محل فعالیت گمرک اختصاص می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحسان خاندوزی صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه اظهار کرد: دولت برای بهره مندی استان‌های محل فعالیت گمرکات از افزایش عوائد این امر برنامه دارد و پیشنهادی نیز در این خصوص ارائه شده است. وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به جهت اهمیت راهبردی در حوزه

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحسان خاندوزی صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه اظهار کرد: دولت برای بهره مندی استان‌های محل فعالیت گمرکات از افزایش عوائد این امر برنامه دارد و پیشنهادی نیز در این خصوص ارائه شده است.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به جهت اهمیت راهبردی در حوزه گمرک در صدر استان‌های کشور قرار دارد و هیچ استانی را سراغ نداریم که موقعیت اینچنینی در حوزه گمرک و تبادلات با کشورهای همسایه داشته باشد، افزود: به جهت همین اهمیت و با تلاش مسؤولان استانی به ویژه استاندار آذربایجان غربی، روند خوبی را در گمرکات این استان شاهد هستیم.
خاندورزی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دولت در راستای توسعه فعالیت گمرکات و توجه به پشتیبانی و تسهیل فعالیت‌ها در این نهاد اظهار کرد: امسال اتفاقات خوبی در این خصوص رخ داده و برنامه‌هایی نیز برای تجهیز و هوشمند شدن گمرکات و توسعه پشتیبانی و سهیل زمان تشریفات گمرکی در دستور کار قرار دارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: پیشنهادی هم داریم که اگر مجلس قبول کند، بخشی از افزایش عایدات گمرکی به خود استان‌های محل فعالیت گمرک اختصاص یابد.
خاندوزی گفت: چشم انداز بهره مندی آذربایجان غربی از این تحرک خوبی که مسؤولان استانی ایجاد کرده اند، در حوزه ترانزیت و ارتباط با کشورهای همسایه بسیار خوب بوده است.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی افزود: اجرایی شدن بخش مهمی از منطقه ویژه اقتصادی سرو که پیش از این مقدماتش به لحاظ تصویب اساسنامه و تعیین مدیریت عامل منطقه مشخص شده بود و دیدار با فعالان اقتصادی استان از جمله این برنامه‌ها است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم زمینه طی کردن مسیر توسعه اقتصادی استان را که طی ۲ سال گذشته روند مناسبی را با همت استاندار آذربایجان غربی طی کرده، برای سال ۱۴۰۳ با شتاب بیشتری فراهم کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.