تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۲
کد خبر : 18576

اقدام ایران در قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس کار خوبی است

اقدام ایران در قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس کار خوبی است

علی بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از بیانیه سازمان انرژی اتمی مبنی بر قطع فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی آژانس در ایران با توجه به این که نشست شورای حکام در حال برگزاری است، گفت: اقدام  ایران در قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس  کار خوبی است. ممکن است امروز و یا در ساعات آینده

علی بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از بیانیه سازمان انرژی اتمی مبنی بر قطع فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی آژانس در ایران با توجه به این که نشست شورای حکام در حال برگزاری است، گفت: اقدام  ایران در قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس  کار خوبی است. ممکن است امروز و یا در ساعات آینده قطع نامه اخطاری علیه ایران صادر شود ما باید از گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دعوت کنیم هم خود و هم بازرسان آژانس به ایران سفر کنند.

وی تصریح کرد: همچنین می توانیم در مورد سه سایتی که آژانس موارد ادعایی را مطرح کرده بود اعلام کنیم که سایت برای کارشناسان آژانس باز شده تا از التهاب موجود بکاهیم .

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه هر اتفاقی که در حوزه سیاست خارجی رخ می دهد  بازار و به تبع آن افزایش دلار را دچار نوسانات می کند، اقتصاد ما تابع قواعد  خاصی نیست. دولت باید اجازه ندهد اظهار نظرهای مقامات آمریکایی و اروپایی که مدعی هستند ایران عامل به انتها رسیدن  مذاکرات هسته ای است، به واقعیت بیانجامد زیرا برای ما سنگین تمام می شود ما باید روح جدیدی به مذاکرات برجام دهیم. 

بیگدلی معتقد است: ایران باید برای نشان دادن حسن نیت اجازه دهد کارشناسان حضور یافته و دوربین ها را نصب کنند. 

این کارشناس مسائل آمریکا همچنین بیان کرد: اکنون ما در شرایط متزلزلی هستیم اگر چه امکان دارد قطع نامه تنبیهی علیه ما صادر نشود و منجر به یک قطعنامه اخطاری گردد که در این صورت ایران تا سپتامبر  فرصت خواهد داشت، اگر ایران بخواهد بر سر مواضعی که اکنون هست بایستد و دست به هیچ سیاستی نزند شاید قطعنامه تنبیهی علیه ایران صادر شود که در چنین شرایطی پرونده ایران به شورای امنیت می رود . 

وی در پایان اظهار داشت: حتی یکی از نگرانی های  غربی ها و آمریکایی ها این است که پرونده به آژانس نرود زیرا امکان از بین رفتن قطعنامه 2231 وجود خواهد داشت، مکانیسم ماشه فعال شده و کار به پایان می رسد و حجم وسیعی از تحریم ها علیه ایران صورت می‌گیرد امیدواریم به آنجا نرسد . 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.