تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 35163

عامل پس گرفتن طلای “پاپی” در پارادوومیدانی جهان سرمربی تیم‌ملی است

عامل پس گرفتن طلای “پاپی” در پارادوومیدانی جهان سرمربی تیم‌ملی است

خالد خضری در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت رشته دو و میدانی جانبازان و معلولان در خوزستان، اظهار کرد: من به این رشته در بخش آقایان امیدی ندارم زیرا در گذشته نفرات زیادی در دو و میدانی داشتیم، به صورتی که حتی بخشی از ورزشکاران ما برای استان‌های دیگر در مسابقات شرکت می‌کردند اما اکنون

خالد خضری در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت رشته دو و میدانی جانبازان و معلولان در خوزستان، اظهار کرد: من به این رشته در بخش آقایان امیدی ندارم زیرا در گذشته نفرات زیادی در دو و میدانی داشتیم، به صورتی که حتی بخشی از ورزشکاران ما برای استان‌های دیگر در مسابقات شرکت می‌کردند اما اکنون شرایط به صورتی شده که در دو و میدانی خوزستان به ویژه اهواز پشتوانه‌سازی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: اگر روزی بیت‌سیاح ورزشکار المپیکی خوزستان، این رشته را کنار بگذارد ما نفر دیگری را نداریم چون بازیکن‌سازی صورت نگرفته است. در واقع ضعف فعلی دو و میدانی جانبازان و معلولان عدم پشتوانه‌سازی برای آینده این رشته است. سه سال است که هشدار می‌دهم که دو و میدانی اهواز مُرده است و به داد آن برسید اما کسی کاری انجام نمی‌دهد.
این مربی با اشاره به همکاری نکردن خانواده معلولان برای آوردن فرزندانشان به ورزش، گفت: رئیس هیات جانبازان و معلولان استان خوزستان از من خواست تا از طریق بهزیستی و با استعدادیابی نفراتی را به رشته دو و میدانی این هیات اضافه کنم اما از آنجا که این خانواده‌ها از نظر مالی در شرایط مناسبی قرار ندارند، طی گفت‌وگویی که با آن‌ها داشتم عنوان می‌کردند از پس هزینه‌های ایاب و ذهاب فرزندانشان برای آمد و رفت به زمین تمرین برنمی‌آیند و واقعا به آن ها حق می دهم که به درخواست ما برای آوردن فرزندانشان به ورزش جواب رد بدهند.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که عملکرد ورزشکاران اعزامی خوزستان به پاراجهانی پاریس را چطور ارزیابی می‌کنید و چرا در جریان همین رقابت‌ها مدال طلای پاپی پس از اعتراض خالوندی ورزشکار ایرانی که البته برای کشور دیگری به میدان می‌رود، پس گرفته شد؟ اظهار کرد: در مجموع عملکرد خوزستانی‌های تیم ملی دو و میدانی خوب بود اما چرا مسئولان ما به ویژه بهمن رضایی سرمربی تیم ملی کاری کردند که ورزشکارانی از جمله خالوندی حاضر شوند برای کشورهای دیگر به رقابت بپردازند و همین نیز باعث شد که خالوندی انتقام خود را در رقابت‌های جهانی بگیرد. به نظر من اعتراض او درست بود و متأسفانه مدال طلای پاپی پس گرفته شد و او چهارم شد. جالب است پاپی و خالوندی با همدیگر رفیق و برادر بودند اما نمی‌دانم چه شد که این‌گونه ورزشکاران ما به جان هم افتادند.
خضری تأکید کرد: من معتقدم مسبب اصلی پس گرفته شدن مدال طلای امان‌الله پاپی سرمربی تیم ملی است و به نظر من کارهای اشتباه او باعث رقم خوردن این اتفاق شد. به نظر من خالوندی اعتراضش بیشتر از روی کینه و برای گرفتن انتقام بود.
وی با بیان اینکه معتقدم باید راه در تیم ملی در بخش مربیگری برای جوانان باز شود، افزود: به نظر من در این سال‌ها حق خیلی‌ها ضایع شد و اکنون هم با توجه به اتفاقی که در جهانی پاریس برای پاپی رخ داد، آقای رضایی شخصاً باید پاسخگو باشد. حرف‌های زیادی برای گفتن دارم و اگر الان به بخشی از موارد اشاره کردم برای این است که می‌خواهم راه را برای جوانان در آینده باز کنم، حتی اگر به قیمت نابودشدن خودم در عرصه مربیگری باشد. حتی من بعضی از اتفاقات را برای مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز توضیح دادم که او هم تعجب کرد.
ملی پوش سابق دو و میدانی جانبازان و معلولان در پاسخ به این سؤال که چرا هاشمیه متقیان در این مسابقات کاهش رکورد داشت و سوم شد؟ خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم متقیان تحت تأثیر اتفاقی که برای امان‌الله پاپی افتاد قرار گرفت و استرسی در او و حتی دیگر ورزشکاران کلاس‌های نشسته به وجود آمد. این اتفاق در حالی افتاد که متقیان واقعا ورزشکار جنگجویی است و برای کسب مدال طلا بسیار تلاش می‌کند اما دچار استرس شد و مدال طلا را از دست داد. به نظر من سرمربی تیم ملی حتی باید پاسخگوی این موضوع هم باشد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.