تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 46089

طرح وزیر جنجالی صهیونیست برای کوچاندن مردم غزه

طرح وزیر جنجالی صهیونیست برای کوچاندن مردم غزه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار اجرای «پروژه آزمایشی تشویق صدها هزار نفر از مردم غزه برای کوچ و مهاجرت شد». بر اساس گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بن گویر در جریان نشست کابینه سیاسی و امنیتی این رژیم بعد از حکم دیوان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار اجرای «پروژه آزمایشی تشویق صدها هزار نفر از مردم غزه برای کوچ و مهاجرت شد».
بر اساس گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بن گویر در جریان نشست کابینه سیاسی و امنیتی این رژیم بعد از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درخصوص شکایت آفریقای جنوبی مبنی بر جنایت نسل‌کشی در نوار غزه این موضوع را مطرح کرده است.
این شبکه صهیونیستی بدون اشاره به روز دقیق تشکیل این جلسه، گزارش داد بن گویر تاکید کرد: «ما به تقویت یک طرح آزمایشی برای کوچ صدها هزار نفر از مردم غزه نیاز داریم».
او در اظهاراتی عجیب مدعی شد برخی از مردم غزه برای خروج از این باریکه کلیه خود را می‌فروشند و باید از این فرصت استفاده کرد.
نهادهای شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نیز عصر یکشنبه گذشته کنفرانسی را در شهر قدس اشغالی برای دعوت به شهرک‌سازی در غزه پس از جنگ ویرانگر و مستمر علیه این منطقه برگزار کردند.
در این کنفرانس ۱۲ نفر از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و بیش از ۱۵ عضو کنست (پارلمان این رژیم) حضور داشتند و طرفداران حزب راست افراطی خواستار کوچ اجباری فلسطینی‌ها شدند.

«یوسی داگان» رئیس شورای شهرک‌های «السامره» ضمن افتتاح این کنفرانس در اظهاراتی مدعی شد: «توافق اسلو مُرد، ما به گوش قطیف باز می‌گردیم، هزاران نفری که امروز به اینجا آمدند از جمله ۱۲ وزیر کابینه (از حزب لیکود و جریان صهیونیسم دینی) و بیش از ۱۵ عضو کنست برای بزرگداشت رویداد مهمی در روند اصلاحات فراگیر دولت اسرائیل آمدند.»
داگان در ادامه اظهارات مدعی‌جویانه خود با اشاره به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از شهرک‌های نوار غزه در سال ۲۰۰۵ در دوره «آریل شارون» نخست‌وزیر پیشین مدعی شد: «ما برای پاک کردن ننگ جدایی، اخراج و تخلیه شهرک‌ها ۱۶ سال با هم جنگیدیم.»
طرحی که داگان به آن اشاره کرد، در آن مقطع با عنوان طرح قطع ارتباط شناخته شد، این طرح به صورت یکجانبه انجام شد و شامل تخلیه چهار شهرک در شمال کرانه باختری بود.
در این کنفرانس در حالی که شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی با این مضمون را در دست داشتند که «تنها کوچاندن فلسطینی‌ها صلح را به ارمغان خواهد آورد»، وزرا و نمایندگان پارلمان رژیم صهونیستی در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، طوماری را با عنوان «قرارداد پیروزی و شهرک‌سازی دوباره در نوار غزه و شمال السامره(کرانه باختری)» امضا کرده و مدعی شدند که این مساله «امنیت را برای آنها به ارمغان خواهد آورد!»

با آغاز سخنرانی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که یکی از چهره‌های افراطی این رژیم است، شرکت‌کنندگان فریاد «انتقال.. انتقال» سر دادند و بن گویر در پاسخ به آن‌ها مدعی شد: «حق با شماست؛ باید آن‌ها را به کوچ داوطلبانه تشویق کنیم.»
بن گویر در ادامه نیز در اظهاراتی افراطی ادعا کرد: «فرار (از شهرک‌های گوش قطیف) جنگ را به ارمغان می‌آورد، ما نیاز داریم که به خانه‌مان برگردیم و کنترل منطقه را به دست بگیریم و راه‌حلی را برای تشویق به مهاجرت (مهاجرت فلسطینی‌ها از نوار غزه) در پیش گرفته و قانون مجازات اعدام را برای تروریست‌ها تصویب کنیم».
سران رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزهای کنونی بارها تلاش کردند که مردم غزه را مجبور به کوچ کردن کنند اما با مقاومت مردم این باریکه مواجه شدند.
کشورهای مصر و اردن نیز بارها تاکید کردند که کوچ مردم غزه و کرانه باختری به کشورهایشان را نمی‌پذیرند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.