تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 45180

طرح «آمریکایی – صهیونیستی» برای جداسازی شمال غزه از مرکز و جنوب آن

طرح «آمریکایی – صهیونیستی» برای جداسازی شمال غزه از مرکز و جنوب آن

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، یک منبع مصری به روزنامه العربی الجدید گفت: «نگرانی‌هایی درباره طرح جدید اسرائیل برای جدا کردن شمال غزه و ایجاد منطقه حائل میان این باریکه و شهرک‌های منطقه «غلاف غزه» با ایجاد منطقه‌ای تحت مدیریت بین‌المللی در شمال غزه وجود دارد.» وی فاش کرد که مبنای این

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، یک منبع مصری به روزنامه العربی الجدید گفت: «نگرانی‌هایی درباره طرح جدید اسرائیل برای جدا کردن شمال غزه و ایجاد منطقه حائل میان این باریکه و شهرک‌های منطقه «غلاف غزه» با ایجاد منطقه‌ای تحت مدیریت بین‌المللی در شمال غزه وجود دارد.»
وی فاش کرد که مبنای این طرح جداسازی شمال نوار غزه از مرکز و جنوب آن است.
این منبع مصری همچنین تصریح کرد: «طرح آمریکایی-اسرائیلی پس از آن جدی شد که طرف‌های عربی تمایل خود را برای مشارکت در یک نیروی بین‌المللی اعلام کردند که قرار است به بهانه حفظ امنیت و مدیریت شمال نوار غزه وارد این بخش شود.»
طبق گفته این منبع، گفته شده است که این اقدام با هدف بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه انجام می‌شود، اما در عمل شمال غزه را به یک منطقه جدا از نظر اداری تبدیل می‌کند که تحت مدیریت بین‌المللی قرار خواهد گرفت و در واقع منطقه حائل بین شهرک‌های غلاف غزه و مرکز و جنوب  نوار غزه خواهد بود.
العربی الجدید در این باره به نقل از یکی از رهبران جنبش حماس نوشت: «چنین طرح‌هایی به‌ویژه با توجه به استقامت و مقاومت ملت فلسطین محکوم به شکست هستند.»
وی تاکید کرد: «هر تصمیمی درباره غزه یک تصمیم صرفا فلسطینی است و تنها توسط ساکنان آن اتخاذ خواهد شد. اگر برخی طرف‌های عربی تمایل خود را برای مشارکت در طرح آمریکا ابراز کرده‌اند، بهتر است این طرف‌ها از توقف تجاوز و همچنین کمک به فلسطینی‌ها و بازسازی نوار غزه حمایت کنند.»
«محمد محمود مهران» استاد حقوق بین‌الملل مصری در این باره به العربی الجدید اعلام کرد: «موضع مصر در رد طرح‌های جداسازی شمال غزه از جنوب آن که توسط بلینکن پیشنهاد شده بود، ثابت است.»
وی تأکید کرد که موضع مصر در قبال هرگونه تلاش برای از بین بردن مساله فلسطین و رد چنین تلاش‌هایی کاملا واضح و روشن است.
ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی تسلط عملیاتی بر شمال نوار غزه شده که رزمندگان مقاومت همچنان در محورهای مختلف نبرد در این منطقه حضور دارند و روزانه تلفات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند.
مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.
این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.
طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند. به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام تل‌آویو مغایرت دارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.