تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 35021

صنعا: سیاست گرسنگی و غارت ائتلاف عربی به ملت یمن آسیب زده است

صنعا: سیاست گرسنگی و غارت ائتلاف عربی به ملت یمن آسیب زده است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت خبری المیادین، این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد، وخامت وضعیت اقتصادی و معیشتی در این مناطق اشغالی یمن (مناطق تحت کنترل دولت مستعفی و ائتلاف عربی) نتیجه فساد کشورهای متجاوز و مزدوران آنها در طول هشت سال جنگ است. کمیته اقتصادی وابسته به

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت خبری المیادین، این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد، وخامت وضعیت اقتصادی و معیشتی در این مناطق اشغالی یمن (مناطق تحت کنترل دولت مستعفی و ائتلاف عربی) نتیجه فساد کشورهای متجاوز و مزدوران آنها در طول هشت سال جنگ است.
کمیته اقتصادی وابسته به شورای عالی سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد، سقوط ارزش واحد پولی اقدامی عامدانه و برنامه ریزی شده از زمان استفاده از درآمدهای منابع ملی در تامین بودجه جنگ علیه مردم یمن است.
این کمیته اعلام کرد، کشورهای متجاوز و مزدوران آنها بر غارت درآمدهای منابع حاکمیتی به نفع شخصی خودشان اصرار دارند و با تمامی راه حل‌هایی که استفاده از این درآمدها برای کاهش درد و رنج یمنی‌ها را تضمین می‌کند، مخالف هستند.
این کمیته کشورهای متجاوز را مسؤول درد و رنج ملت یمن از آغاز تجاوز، محاصره، جنگ اقتصادی و غارت سیستماتیک امکانات یمنی‌ها دانست.
ماه مه وزارت نفت و معدن در دولت صنعا، تفاهم نامه‌ای با شرکت «آنتون اویل» و نماینده دولت چین به منظور سرمایه گذاری در زمینه اکتشاف نفت در یمن امضا کرد.
پیش از این، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن اعلام کرده بود، همه درآمدهای نفت و گاز توسط ائتلاف سعودی، دزدان و اشغالگران غارت شده و بخشی از آن را خائنان می‌خورند.
خبرگزاری یمن ماه اوت ۲۰۲۲ اعلام کرد، ائتلاف سعودی درآمدهای نفت خام و گاز یمن؛ معادل حقوق هفت ماه تمام کارکنان دولت را غارت کرده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.