تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 34543

صنایع تبدیلی تا ۵ میلیون تن صادرات سبزیجات را افزایش می دهد

صنایع تبدیلی تا ۵ میلیون تن صادرات سبزیجات را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، آمارها در حوزه میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور متفاوت است؛ این عدد از ۸۵ تا ۱۲۵ میلیون تن در سال متغیر است. این آمار هر چقدر باشد عنوان می‌شود ۲۵ تا ۳۰ درصد آن به عنوان ضایعات از بین می‌رود. تولید ضایعات در کشور آمار بالایی دارد و بخشی از

به گزارش خبرنگار مهر، آمارها در حوزه میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور متفاوت است؛ این عدد از ۸۵ تا ۱۲۵ میلیون تن در سال متغیر است. این آمار هر چقدر باشد عنوان می‌شود ۲۵ تا ۳۰ درصد آن به عنوان ضایعات از بین می‌رود. تولید ضایعات در کشور آمار بالایی دارد و بخشی از این موضوع به نبود صنایع تبدیلی در کشور بر می‌گردد. محصولات اندکی در صنایع تکمیلی با افزایش ارزش‎افزوده وارد شبکه توزیع و بعضاً صادرات می‌شود. در حالی که این عدد ظرفیت افزایش بسیار بالایی با حجم تولیدات زراعی و باغی دارد. قارچ، تخم مرغ و…. قابلیت تبدیل شدن به محصولات کنسروی را داشته و می‌تواند در سبد غذایی را کامل‌تر کند. حتی صادرات این محصولات نسبت به کالاهای خام با فسادپذیری کمتری همراه است.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور زراعت این وزارتخانه در جلسه شورای مدیران معاونت امور زراعت اظهار کرد: اگر بتوانیم یک میلیون تن ضایعات سبزی و صیفی جات را کاهش دهیم، امکان افزایش صادرات تا حدود ۵ میلیون تن و کسب درآمد حدود ۱.۵ میلیارد دلار برای اقتصاد کشور فراهم می‌شود.
علیرضا مهاجر افزود: طبق برآوردها در این راستا همچنین شاهد صرفه‌جویی معادل حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در حوزه کشاورزی خواهیم بود. وی در این جلسه بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، به کارگیری سیستم‌های حمل و نقل یخچال‌دار و عملیات به‌زراعی به منظور کاهش ضایعات محصولات به ویژه در حوزه سبزی و صیفی تاکید کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.