تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر : 27870

صفایی: سامان دادن به اقتصاد بدون عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نیست

صفایی: سامان دادن به اقتصاد بدون عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نیست

به گزارش ایسنا، محمد صفایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتمردان کشور بیان کرد: یکی از گسل هایی که مردم ایران را به انقلاب اسلامی کشاند، مواجهه با مدیریت مرکز پیرامونی بود، اما الان هم می بینیم که کماکان همان شیوه مدیریت

به گزارش ایسنا، محمد صفایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتمردان کشور بیان کرد: یکی از گسل هایی که مردم ایران را به انقلاب اسلامی کشاند، مواجهه با مدیریت مرکز پیرامونی بود، اما الان هم می بینیم که کماکان همان شیوه مدیریت وجود دارد و دولتی که اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی را اعلام می کند باید در این رابطه اقدامی اساسی انجام دهد که چنین رویکردی را در دولت سیزدهم شاهد نیستیم.
وی در ادامه تصریح کرد:‌ شکاف های اجتماعی موجود مورد تایید امام و رهبر انقلاب اسلامی نیست. ما امروز فقط توصیه های اخلاقی ارائه می کنیم، اما عملا گوشت را در اختیار گربه قرار می دهیم و می گوییم نخور،‌ لذا باید چنین ساختاری برچیده شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد:‌ ما آمایش سرزمین نداریم، مگر سایه سنگین تهران می گذارد برای سایر نقاط کشور چیزی باقی بماند.
صفایی با بیان اینکه ایران قوی نیازمند شهروندان قوی و خانواده های ایرانی قوی است، تصریح کرد:‌ سامان دادن به اقتصاد بدون عدالت اجتماعی امکان پذیر نیست، عدالت اجتماعی هم به معنای مساوات گرایی نیست. قدرت دولتی باید معرف قدرت مدنی و اجتماعی باشد. اصلاح حکمرانی نیازمند فهم، عزم و راه حل است. ما نیازمند آسیب زدایی و ایمن سازی در شیوه حکمرانی هستیم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد:‌ دولت باید به استقبال شنیدن اعتراضات برود که این به معنی این است که گوش شنیدن ناملایمات اجتماعی را دارد. متاسفانه در دولت سیزدهم نه تنها رویکرد عدالت محور را مشاهده نمی کنیم، بلکه بسیاری از سازوکارهای برنامه ریزی شده موجود را هم زیر پا می گذاریم.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد:‌ شاهدیم آنجا که جنابعالی به توانمندی، تجربه و شایستگی تاکید کردید همانند وزرای خارجه، نفت و نیرو شاهد موفقیت هستیم اما جایی که بدون توجه به شایستگی و توانمندی اقدام کردید دائما مردم تحت فشار و تولیدکنندگان آن بخش در حال ضایع شدن هستند.  
صفایی در ادامه از اجرایی نشدن برنامه های وزیر جهاد کشاورزی انتقاد کرد و گفت:‌ برنامه های ایشان در کشت قراردادی،‌ سنددار کردن زمین ها،‌ افزایش سطح آبیاری تحت فشار را چقدر در این ۱۶ ماهه اجرایی می بینید؟
وی یادآور شد:‌ امیرکبیر در ۱۷۴ سال قبل اعلام کرد که با سفارش عمه و عمو نمی شود کشور را اداره کرد،‌ متاسفانه امروز با این سفارش ها می خواهیم کشور را اداره کنیم و در راس یک سازمان فوق تخصصی مانند استاندارد فردی را می گذارید که تجربه استاندارد نداشته و سازمان را مختل کرده است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرینی اظهار کرد:‌ علیرغم آنکه مجلس در تبصره ۱۸، ۱۵۶ هزار میلیارد تومان را برای اشتغال اختصاص داد که با جمع پول بانک ها به ۴۶۸ هزار میلیارد تومان برسد، اما امروز در نیمه دوم دی ماه هستیم و هنوز یک ریال از این اعتبارات تخصیص نیافته است،‌ لذا از رئیس جمهور انتظار داریم که هم به نام گذاری سال جاری و هم به مصوبه مجلس و نیاز جوانان توجه ویژه کند.
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در دیدار با رئیس جمهور و معاون اول دولت در هفته گذشته تاکید کردم که در اجرای ریل شرق کشور، انتقال آب از خلیج فارس و انتقال انرژی گاز و نفت منطقه تسریع نمایند که قول داده اند و امیدوارم توجه ویژه ای به این بخش ها داشته باشند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.