تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 39898

صدیقی: سهیلا منصوریان با هزینه شخصی به هانگژو آمد/ مربی چینی نمی‌آوریم

صدیقی: سهیلا منصوریان با هزینه شخصی به هانگژو آمد/ مربی چینی نمی‌آوریم

امیر صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی ووشو و کوراش ایران در بازی‌های آسیای ۲۰۲۲ هانگژو توضیح داد: تیم ملی ووشو و کوراش ایران توانست نتایج خوبی را در هانگژو به دست بیاورد و از نظر تعداد مدال و رنگ مدال‌ها هم نسبت به دوره قبلی که در جاکارتا بود، نتیجه بهتری

امیر صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی ووشو و کوراش ایران در بازی‌های آسیای ۲۰۲۲ هانگژو توضیح داد: تیم ملی ووشو و کوراش ایران توانست نتایج خوبی را در هانگژو به دست بیاورد و از نظر تعداد مدال و رنگ مدال‌ها هم نسبت به دوره قبلی که در جاکارتا بود، نتیجه بهتری به ارمغان آورد. مدال‌های طلای ووشو و کوراش در نهایت نقش بسزایی هم در رنکینگ نهایی کاروان جمهوری اسلامی داشت که از این جهت بسیار خوشحال هستیم. ۱۲ مدالی که به دست آمد ارزشمند بودند و از نظر کیفیت هم بهبود داشتیم، یک اتفاق خوب هم این بود که نیمی از مدال‌های ما توسط دختران ایران کسب شد که اتفاق بسیار مبارکی است. دختران ورزشکار ایران زحمات زیادی در ورزش می‌کشند و در چنین میدان سختی به نتیجه رسیدند.
* نتایج ووشو و کوراش قابل تقدیر است
او ادامه داد: همه دیدند که چین چقدر با برنامه مشخص و منظم ۲۰۱ مدال طلا به دست آورد و رکورد خود در بازی‌های آسیایی را که ۱۹۹ مدال طلا در گوانگژو بود را هم ارتقا داد. دیدیم که چقدر سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها کرده بودند و با همین شرایط طبیعتا در ووشو نیز رقیب اصلی ما تیم میزبان بود و مدال‌هایی که گرفتیم از سبد مدال‌های میزبان بود. ما صرفا در بخش ووشو ۲ طلا، ۴ نقره و یک برنز به دست‌ آوردیم که به نظرم نتیجه قابل تقدیری است.
صدیقی تصریح کرد: در کوراش هم رقیب جدی ما ازبکستان بود که در جدول مدال‌ها هم بالاتر از ایران قرار گرفت و اگر اشتباه نکنم در کوراش هم ۴ مدال طلا کسب کرد و ایران یک طلا گرفت. ما از ابتدا هم همواره می‌گفتیم که فدراسیون ووشو کار سختی در بازی‌های آسیایی دارد چون دو رقیب جدی دارد. با این حال نتیجه کسب شده ما را به آینده این دو رشته ورزشی خوشبین کرد.
رئیس فدراسیون ووشو درباره مسابقات پیش روی ملی‌پوشان ایران گفت: ما مسابقات کامبت گیمز در ریاض عربستان را پیش رو داریم و پس از آن هم در اواخر آبان رقابت‌های قهرمانی جهان ووشو به میزبانی دالاس آمریکا را خواهیم داشت. در بخش کوراش هم رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی عشق آباد ازبکستان در ابتدای آذر برگزار می‌شود. تا انتهای سال هم مسابقات داخل سالن آسیا را پیش رو داریم که همه رقبای ما حضور دارند و کوراش کاران ما باید آنجا هم به رقابت بپردازند.

بیشتر بخوانید:                            ووشو مدال‌ها را تکرار کرد اما …

* باخت به چینی‌ها جزوی از مسابقه است
او درباره باخت همه سانداکاران ایران مقابل حریفان چینی برخلاف دوره‌های گذشته نیز گفت: ما رقابت دیرینه‌ای با چین داریم و در میادین مختلف باهم تقابل داشته‌ایم. در خیلی از مسابقات مختلف که در بخش ساندا برگزار شده است بعضی مبارزات را ایران برده و بعضی را چین برده است، اما برخی مواقع جنس مسابقات ورزشی با هم متفاوت است. ورزش برد و باخت دارد و یک نفر پیروز می‌شود و یک نفر بازنده است، ما سابقه باخت به کشورهای دیگر مثل اندونزی و لائوس را در بازی‌های آسیایی داشته‌ایم،‌ باخت به چینی‌ها هم جزوی از مسابقه است که متاسفانه نشد برابر آن‌ها پیروز شویم. 
صدیقی تصریح کرد: ما ۵ فینالیست داشتیم که ارزش و قدرت ووشوی ایران را نشان می‌دهد. یک ورزشکار ما در نیمه‌نهایی باخت (شهربانو منصوریان به حریف چینی باخت) و به نیمه‌نهایی نرسید، در غیر اینصورت ۶ فینالیست داشتیم. اما باید تاکید کنم که جنس بازی‌های آسیایی متفاوت با سایر رویدادها است. ماه قبل دو ملی پوش ما چینی‌ها را شکست دادند و طلا گرفتند، اما شرایط میزبانی و برگزاری بازی‌های آسیایی متفاوت است و باید در نظر گرفت. بچه‌های ما جنگیدند تا بهترین نتیجه را بگیرند، ضمن اینکه محسن  محمدسیفی راند اول را هم برد اما متاسفانه در نهایت باخت. ضمن اینکه این مسابقات اولین رویداد اصلی و مهم ما بود که بعد از سال ۲۰۱۹ شرکت می‌کردیم و این مسئله تاثیر منفی داشت.
* شرایط تیم ملی متفاوت با گذشته است
رئیس فدراسیون ووشو تاکید کرد: شرایط تیم بسیار متفاوت با دوره گذشته بود. برخی ورزشکاران ما تغییر کرده‌اند یا اینکه برخی ملی پوشان ما برای اولین بار در رده بزرگسالان شرکت می‌کردند آن هم در میدانی مثل بازی‌های آسیایی. از طرف دیگر هم باید بگویم که ما به راحتی از شکست‌ها عبور نمی‌کنیم و موارد مختلف را بررسی می‌کنیم تا از شکست‌ها پلی برای پیروزی بسازیم تا مثل همیشه در آینده موفق ظاهر شویم.

بیشتر بخوانید:                           پایان کار فدراسیون ووشو و کوراش در بازی‌های آسیایی با ۱۲ مدال

* سهیلا با هزینه شخصی راهی چین شد
او درباره سفر سهیلا منصوریان به همراه خواهران خود به چین نیز گفت: ایشان با هزینه شخصی به چین آمده بودند و ما هزینه‌ای نکردیم. خودشان ویزا گرفته و راهی چین شده بودند.
رئیس فدراسیون ووشو درباره احتمال تغییرات در نفرات تیم ملی و تغییر نسل در تیم‌های ملی نیز توضیح داد: اردوهایی که ما برای مسابقات جهانی آغاز کردیم همزمان با بازی‌های آسیایی بود و نفرات با رقابت‌های درون اردویی مشخص شدند. ترکیب نهایی تقریبا مشخص است اما قطعی نیست. ما سهمیه تعداد شرکت کننده‌ها را نیز پیش رو داریم و باید فعلا صبر کنیم تا با برگزاری مسابقات درون اردویی بهترین‌ها را اعزام کنیم. فدراسیون همیشه سعی می‌کند آماده‌ترین ورزشکار را با نظر کادرفنی عازم مسابقات کند و برای قهرمانی جهان هم همینطور خواهد بود.
* کار در تالو بسیار سخت است
با توجه به حضور فرشاد عربی به عنوان سرمربی، انتظارات از تیم ملی تالو بالا بود اما نتیجه خوبی حاصل نشد. صریقی در این رابطه نیز توضیح داد: من خواهش می‌کنم که عملکرد ووشوی ایران را تنها با بازی‌های آسیایی مشخص نکنید. ما در قهرمانی جهان طلای تالو داشتیم و در رده‌های سنی هم چین را شکست داده و به مدال رسیدیم. بازی‌های آسیایی خارج از این که میدان سختی است، عملکرد ورزشکار را در مجموع اجرای دو فرم می‌بیند و تعداد ورزشکاران هم زیاد است، به همین دلیل کار بسیار سخت است.
او افزود: تالو ورزش بسیار پیچیده و زمان‌بری است و ما نیاز داریم که در میادین مختلف حاضر شویم تا خوب بجنگیم و مدال بگیریم. نفرات ما تلاش خود را انجام داده و نمرات خوبی را هم گرفتند، بعضا اختلاف تنها یک هزارم بود که نشان می‌دهد چقدر رقابت سخت است. تالو میدان سختی است و بسیار خوشحالیم که خانم کیانی مدال خود را تکرار کرد.
* از مربیان خارجی استفاده نمی‌کنیم
رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که آیا از مربیان چینی برای تالو استفاده خواهند کرد یا خیر توضیح داد: ما سال‌ها است که در ووشو از ظرفیت و توانمندی مربیان داخلی استفاده می‌کنیم، اما تصمیم برای آوردن مربی چینی هم نداریم. 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.