تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 47741

شکایت ژنرال اوکراینی از محاسبات اشتباه فرماندهان نظامی

شکایت ژنرال اوکراینی از محاسبات اشتباه فرماندهان نظامی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین چند هفته پیش سرانجام در جریان تصمیمی مهم ژنرال «والری زالوژنی» که پیشتر وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرده بود، از فرماندهی کل ارتش این کشور برکنار و ژنرال «الکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد و طبق

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین چند هفته پیش سرانجام در جریان تصمیمی مهم ژنرال «والری زالوژنی» که پیشتر وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرده بود، از فرماندهی کل ارتش این کشور برکنار و ژنرال «الکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد و طبق گزارشات اخیر از اوکراین و وضعیت این کشور در میدان نبرد، نارضایتی‌هایی از سوی سیرسکی شنیده می‌شود.
طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «الکساندر سیرسکی» با اشاره به وضعیت میدان نبرد اوکراین تصریح کرد: وضعیت به ویژه در مناطق آودیوکا و زاپوریژیا متشنج است.
سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین تقریبا ۲ هفته پیش از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد.
وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد نیروهای اوکراینی یک روز پیش از دریافت دستور «اولکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای مسلح این کشور برای عقب‌نشینی از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک، خودشان فرار از این شهر را آغاز کرده بودند.
فرمانده نیروهای مسلح اوکراین هم‌چنین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: در حین کار، مشخص شده است که برخی از فرماندهان اوکراینی اشتباه محاسباتی در مدیریت اوضاع جبهه انجام داده‌اند که بر ثبات دفاع در مناطقی خاص تاثیر گذاشته است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.