تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 35636

شکایت ترامپ از سی‌ان‌ان رد شد

شکایت ترامپ از سی‌ان‌ان رد شد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، راگ سینگال، قاضی آمریکایی که در سال ۲۰۱۹ توسط خود دونالد ترامپ معرفی شده بود، گفت که اظهارات سی‌ان‌ان درباره ترامپ صرفا نظر این شبکه بوده و واقعیت را بیان نمی‌کنند؛ درنتیجه این موضوع نمی‌تواند مورد ادعای “افترا” قرار بگیرد. سینگال که

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، راگ سینگال، قاضی آمریکایی که در سال ۲۰۱۹ توسط خود دونالد ترامپ معرفی شده بود، گفت که اظهارات سی‌ان‌ان درباره ترامپ صرفا نظر این شبکه بوده و واقعیت را بیان نمی‌کنند؛ درنتیجه این موضوع نمی‌تواند مورد ادعای “افترا” قرار بگیرد.
سینگال که در دادگاه شهر “فورت لادردیل” واقع در ایالت فلوریدا و در نزدکی عمارت مارالاگو ترامپ فعالیت می‌کند، افزود: اگرچه اظهارات سی‌ان‌ان زننده و مشمئز کننده بود، اما از نظر قانون، افترا محسوب نمی‌شود.
دونالد ترامپ در تاریخ اکتبر ۲۰۲۲ این شکایت‌نامه را علیه سی‌ان‌ان به دلیل استفاده از واژه “دروغ بزرگ” در واکنش به ادعاهای انتخاباتی این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تنظیم کرد. عبارت “دروغ بزرگ” ارتباطی با استفاده پروپاگاندایی رژیم نازی دارد و دونالد ترامپ ادعا کرده که سی‌ان‌ان با این عبارت قصد تشبیه او به هیتلر را داشته است.
عبارت “دروغ بزرگ” در کتاب «نبرد من» آدولف هیتلر برای شرح این ایده به کار رفته که اگر دروغی بسیار بزرگ و باورناپذیر باشد، مردم آن را راحت‌تر باور خواهند کرد، چرا که تصور شنیدن دروغی به آن بزرگی برایشان دشوار است.
سینگال، قاضی آمریکایی در پایان تصریح کرد: تنها عبارت “دروغ بزرگ” مدرک کافی نیست. هیچ بیننده منطقی نمی‌تواند یا نباید چنین ادعایی داشته باشد.
سخنگوی ترامپ نیز در واکنش به این مسئله در بیانیه‌ای گفت: ما با نتایج قابل‌ احترام قاضی موافقت می‌کنیم. سی‌ان‌ان نسبت به رفتار اشتباهش با ترامپ و حامیانش پاسخگو خواهد بود.
در این بیانیه نیامده که آیا ترامپ درخواست تجدید نظر خواهد داد یا خیر.
دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، نتایج انتخابات را “تقلبی” خواند و حامیانش در حمایت از ادعای او به کنگره آمریکا حمله کردند. او که اکنون با اتهامات کیفری متعددی مواجه است، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شده است و بارها تاکید کرده که هرگز قصد عقب‌نشینی از رقابت انتخابات را ندارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.