تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر : 36418

شهباز شریف: بدون ارتش نمی‌توانستم کشورداری کنم

شهباز شریف: بدون ارتش نمی‌توانستم کشورداری کنم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری تلگراف ایندیا، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان که قصد دارد زودتر از فرارسیدن موعد مقرر از قدرت کناره‌گیری کند، در مصاحبه‌ای گفت که حمایت ارتش پاکستان عاملی کلیدی در توانایی او برای اداره دولت بود. زمانی که شریف اپوزیسیون پاکستان محسوب می‌شد، دائماً

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری تلگراف ایندیا، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان که قصد دارد زودتر از فرارسیدن موعد مقرر از قدرت کناره‌گیری کند، در مصاحبه‌ای گفت که حمایت ارتش پاکستان عاملی کلیدی در توانایی او برای اداره دولت بود.
زمانی که شریف اپوزیسیون پاکستان محسوب می‌شد، دائماً از عمران خان، نخست‌وزیر وقت انتقاد می‌کرد که یک «نظام ترکیبی» را اداره می‌کند. اما خود شریف هم پس از روی کار آمدن، همین رویه را در پیش گرفت.
نظام ترکیبی یک نوع ترکیبی از نظام سیاسی است که غالباً در نتیجه گذار دموکراتیک ناقص از یک رژیم استبدادی به یک رژیم دموکراتیک ایجاد می‌شود. رژیم‌های ترکیبی ویژگی‌های خودکامگی را با ویژگی‌های دموکراتیک ترکیب می‌کنند و می‌توانند همزمان سرکوب‌های سیاسی و انتخابات منظم را باهم برگزار کنند.
مصاحبه‌کننده به این نکته اشاره کرد که حکومت پاکستان یکی از ترکیبی‌ترین نظام‌های جهان امروز است و شهباز شریف در پاسخ یادآور شد که عمران خان هم وابستگی شدیدی به ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده وقت ارتش پاکستان داشت.
او گفت: عمران خان هم در دوره فعالیتش از حمایت گسترده ارتش برخوردار بود. دولت او ترکیبی از اجزای مختلف بود، از جمله ارتش.
به گزارش تلگراف ایندیا، پاکستان در تقریباً نیمی از تاریخ مستقل خود از ۱۹۴۷ تا امروز به دست ارتش قدرتمند این کشور اداره شده است. در نیمه دیگر هم ارتش از پشت پرده امور این کشور را مدیریت می‌کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.