تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 40585

شمول احکام قانون برنامه هفتم بر دستگاه‌های تحت نظر رهبری منوط به اذن معظم‌له خواهد بود

شمول احکام قانون برنامه هفتم بر دستگاه‌های تحت نظر رهبری منوط به اذن معظم‌له خواهد بود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند پ و بندالحاقی ۱ ماده ۱۱۸ لایحه برنامه را به تصویب رساندند. بر اساس بند پ ماده ۱۱۸ لایحه برنامه، شمول احکام این

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند پ و بندالحاقی ۱ ماده ۱۱۸ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.
بر اساس بند پ ماده ۱۱۸ لایحه برنامه، شمول احکام این قانون بر دستگاه های اجرائی تحت نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) براساس اذن معظم له خواهد بود.
بر اساس بندالحاقی ۱ ماده ۱۱۸ لایحه برنامه؛ دولت بارمالی احکام قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران که مستلزم استفاده از منابع عمومی می باشد را در لوایح بودجه سنواتی در حدود درآمدهای وصولی و پیش بینی، اجراء می نماید.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف بندهای الف و ب ماده ۱۱۸ لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.
در بند الف ماده ۱۱۸ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده بود که در طول سال های برنامه تمامی منابع بودجه کل کشور صرفا جهت تحقق اهداف و احکام این قانون و سایر قوانین موجود اختصاص می یابد. هرگونه طرح قانونی که متضمن استفاده ازمنابع بودجه کل کشور در غیر این موارد باشد، اصلاح برنامه محسوب شده و مشمول ماده (۱۸۱) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خواهد بود. در بند ب ماده ۱۱۸ لایحه برنامه آمده بود که  احکام قوانین و مقرراتی که لغو یا اصلاح آنها مستلزم ذکر یا تصریح ناماست در صورت مغایرت با احکام این قانون، در طول برنامه موقوف الاجرا می گردد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.