تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 34975

«شماره ۱۰» در تلویزیون دیده شد؟/ این فیلم را برای «پرده» ساختیم

«شماره ۱۰» در تلویزیون دیده شد؟/ این فیلم را برای «پرده» ساختیم

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد از فیلم‌های رونمایی شده در جشنواره فیلم فجر سال گذشته که در نوروز امسال روی آنتن تلویزیون هم رفت، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت اکران عمومی این فیلم توضیح داد: طبق هماهنگی‌هایی که داشته‌ایم، امیدواریم اواخر مردادماه و همزمان با سالگرد ورود

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد از فیلم‌های رونمایی شده در جشنواره فیلم فجر سال گذشته که در نوروز امسال روی آنتن تلویزیون هم رفت، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت اکران عمومی این فیلم توضیح داد: طبق هماهنگی‌هایی که داشته‌ایم، امیدواریم اواخر مردادماه و همزمان با سالگرد ورود آزادگان به کشور بتوانیم فیلم را در سینماها به اکران عمومی درآوریم. امید هم داریم که فیلم مورد استقبال تماشاگران هم قرار بگیرد.
وی افزود: به نظرم این فیلم با توجه به قصه و ساختاری که دارد، به‌شدت می‌تواند هم با مخاطبانی که دوران جنگ و دفاع‌مقدس را درک کرده‌اند و هم با مخاطبان امروزی ارتباط برقرار کند. هر مخاطبی که در سینما به‌دنبال قهرمان ایرانی باشد می‌تواند با این فیلم ارتباط برقرار کند. این ارتباط حسی هم هیچ جا بهتر از سالن سینما، شکل نمی‌گیرد. به همین دلیل هم در تلاش هستیم تا امکان تماشای این فیلم در سالن‌های سینمایی برای مخاطبان علاقمند را فراهم بیاوریم.
تهیه‌کننده «شماره ۱۰» تأکید کرد: قول می‌دهم که هیچ مخاطب ایرانی نباشد که این فیلم را در سالن سینما تماشا کند و ناراضی از سالن بیرون بیاید. قطعاً این فیلم می‌تواند مخاطبان خودش را در سالن سینما راضی نگه دارد.
اصغری درباره تأثیر پخش نوروزی این فیلم از آنتن تلویزیون بر استقبال از آن در اکران عمومی هم گفت: طبق آماری که من دارم، روزهایی که فیلم ما روی آنتن تلویزیون رفت، مربوط به ایام تعطیلی بوده است که غالب مردم به دلیل سفر و یا آئین‌های سنتی مثل ۱۳ به‌در، خارج از منزل بوده‌اند. از این منظر مخاطبان فیلم در پخش تلویزیونی پایین بوده است. مسئله دیگر هم این است که خیلی از مخاطبان سینمارو، متأسفانه یا خوشبختانه، اهل تماشای تلویزیون نیستند. نکته سوم هم این است که در صورت دیده شدن فیلم در آن تایم، هنوز هم میلیون‌ها ایرانی هستند که فیلم را ندیده‌اند و طیفی از سینماروهایی که در میان این مخاطبان هستند، قطعاً تفاوت تماشای فیلم در سالن سینما با قاب تلویزیون را می‌دانند.
وی افزود: همه این موارد مشروط به آن است که بتوانیم در پرداخت رسانه‌ای به اکران این فیلم، فضای ذهنی شکل‌گرفته بابت پخش تلویزیونی آن را تعدیل کنیم. متأسفانه گاهی این اتفاق رخ می‌دهد که پوشش‌های رسانه‌ای منجر به تأثیر روانی بر مخاطب می‌شود. در دسترس بودن نسخه‌های قاچاق فیلم در شبکه‌های مجازی هم به این مسئله ضریب می‌دهد و امکان دارد برخی مخاطبان بالقوه فیلم، متأثر از این فضا، بابت تماشای آن در سالن سینما، سست شوند.
این تهیه‌کننده سینما تأکید کرد: درباره فیلم‌های اکشنی مانند «شماره ۱۰» اصلاً تماشای فیلم در سینما با تلویزیون قابل مقایسه نیست و به همین دلیل حتی آن‌ها که فیلم را در تلویزیون دیده‌اند را دعوت می‌کنم یک بار دیگر آن را در سالن سینما تماشا کنند. چون بخش بزرگی از ابعاد فنی این دست آثار در قاب تلویزیون دیده نمی‌شود و ما هم این فیلم را برای سالن سینما ساخته‌ایم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.