تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 8230

شرط فرانسه برای تداوم حمایت بین‌المللی از سودان

شرط فرانسه برای تداوم حمایت بین‌المللی از سودان

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه خاطرنشان کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور با شدیدترین الفاظ و عبارات کودتا در سودان را محکوم و نگرانی پاریس و شرکای آن را نسبت به ایجاد بی‌ثباتی در این کشور ابراز کرد. وی تحولات اخیر در سودان را

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه خاطرنشان کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور با شدیدترین الفاظ و عبارات کودتا در سودان را محکوم و نگرانی پاریس و شرکای آن را نسبت به ایجاد بی‌ثباتی در این کشور ابراز کرد.

وی تحولات اخیر در سودان را تهدیدی برای گشایش دموکراتیک این کشور و خواسته‌های ملت آن قلمداد کرد و افزود: ما به همراه شرکای اروپایی و آفریقایی خود خواهان از سرگیری فوری رایزنی بین گروه‌های سیاسی در این کشور هستیم. ما همچنین خواستار پایبندی به تعادل نیروها در مرحله انتقالی طبق سند قانون اساسی ۲۰۱۹ هستیم. زیرا این امر مبنای تداوم حمایت جامعه جهانی از سودان است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین تاکید کرد، این کشور از نظامیان سودانی می‌خواهد که بدون هیچ قید و شرطی عبدالله حمدوک، نخست وزیر و سایر رهبران غیرنظامی را آزاد کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.