تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 44196

سرمربی کشتی فرنگی روسیه: میرزازاده و گرایی شانس طلا و نقره المپیک هستند/ در بلگراد فاجعه بودیم

سرمربی کشتی فرنگی روسیه: میرزازاده و گرایی شانس طلا و نقره المپیک هستند/ در بلگراد فاجعه بودیم

گوگی کوگواشویلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی روسیه برای حضور در المپیک پاریس، اظهار کرد: عملکرد ما در مسابقات جهانی صربستان فاجعه بود. ما فقط یک مدال برنز در وزن غیر المپیکی ۸۲ کیلوگرم بدست آوردیم و نتوانستیم به سهمیه المپیک برسیم. ما

گوگی کوگواشویلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی روسیه برای حضور در المپیک پاریس، اظهار کرد: عملکرد ما در مسابقات جهانی صربستان فاجعه بود. ما فقط یک مدال برنز در وزن غیر المپیکی ۸۲ کیلوگرم بدست آوردیم و نتوانستیم به سهمیه المپیک برسیم. ما دو سال از میادین کشتی دور بودیم و همین موضوع تاثیر مخرب زیادی بر روی کشتی روسیه و نتایج ما در رقابت های جهانی ۲۰۲۳ داشت.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه افزود: در حال حاضر به مدت ۲ ماه است که کشتی گیران ما در اردو حضور دارند و آماده می شویم تا در رقابت های المپیک در بهترین فرم خود به میدان برویم. ابتدا باید برای کسب سهمیه های المپیک تلاش کنیم و بعد از آن به فکر المپیک باشیم. من دوست ندارم از الان درباره نتایج تیمم در المپیک پیش بینی داشته باشم چرا که تمرکز ما در حال حاضر رسیدن به سهمیه های المپیک است.
وی درباره ارزیابی خود از وضعیت کشتی فرنگی ایران، گفت: ایران همیشه کشتی گیران خوبی را به کشتی جهان معرفی کرده است. در حال حاضر تیم ملی ایران از کادر فنی بسیار خوبی بهره می برد و تحت هدایت یک سرمربی بزرگ است. کشتی گیران خوبی نیز در این تیم حضور دارند. عملکرد کشتی گیران ایران در جهانی بلگراد نیز قابل قبول بود و موفق به کسب ۴ سهمیه المپیک در کشتی فرنگی شد. برای کشتی ایران آرزوی موفقیت دارم.
کوگواشویلی درباره برگزاری مرحله نخست انتخابی تیم ملی ایران برای المپیک‌پاریس گفت: آرزو می‌کنم همه کشتی‌گیران ایران در این رویداد عملکرد خوبی داشته باشند. کشتی ایران همیشه از مبارزان خوبی برخوردار بوده است. امیدوارم تماشاگران کشتی دوست ایران از دیدن این مبارزات لذت ببرند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه با اشاره به سفرهای خود به ایران، خاطرنشان کرد: من چندین مرتبه به ایران سفر کرده‌ام و همیشه خاطرات خوبی از ایران در ذهنم باقیمانده است. کشور شما را دوست دارم. ایرانی ها به کشتی علاقه زیادی دارند و سالن های کشتی همیشه مملو از جمعیت است.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که از میان فرنگی کاران ایران، کدام یک شانس رسیدن به مدال المپیک را دارند، گفت: میرزازاده در سنگین وزن با کسب طلای جهان نشان داد یک مدعی جدی در این وزن است و به نظر من او یکی از شانس های اصلی رسیدن به طلای المپیک پاریس است. محمدرضا گرایی نیز در المپیک قبل تنها طلایی کشتی ایران بود و اینبار نیز به نظر من شانس رسیدن به مدال نقره را دارد. 
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.