تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 31667

ساعی: اختلافات با پولادگر به تکواندو ضربه می‌زند/ به دنبال بازگرداندن پناهنده‌ها هستم

ساعی: اختلافات با پولادگر به تکواندو ضربه می‌زند/ به دنبال بازگرداندن پناهنده‌ها هستم

به گزارش ایسنا، هادی ساعی درباره اختلافاتش با سید محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، گفت: اگر وزارت ورزش مدرکی دارد که بیش‌تر از ۲۲ میلیارد بودجه فدراسیون تکواندو به ما داده‌اند ارائه کنند، در این صورت من همه صحبت‌های آقای پولادگر که گفته‌اند هادی ساعی دروغ می‌گوید را تایید می‌کنم. من حتی دستوری

به گزارش ایسنا، هادی ساعی درباره اختلافاتش با سید محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، گفت: اگر وزارت ورزش مدرکی دارد که بیش‌تر از ۲۲ میلیارد بودجه فدراسیون تکواندو به ما داده‌اند ارائه کنند، در این صورت من همه صحبت‌های آقای پولادگر که گفته‌اند هادی ساعی دروغ می‌گوید را تایید می‌کنم. من حتی دستوری را از آقای وزیر گرفتم که به صورت متمم بودجه‌ای جدا از ۲۲ میلیارد به بودجه فدراسیون تکواندو اضافه شود و با توصیه وزیر تفاهم نامه را امضا کردم. وقتی پیش آقای وزیر رفتم به من گفتند شما امضا کنید، ما در قالب یک متمم به بودجه‌تان اضافه می کنیم. من از آنجا که برای ایشان همیشه احترام قائلم، تفاهم‌نامه را امضا کردم اما هیچ اتفاقی نیفتاد. به رقمی که قرار بود اضافه شود اشاره‌ای نشد اما وزیر دستور داد به بودجه فدراسیون اضافه شود که این دستور را می‌توانم ارائه کنم.
او درباره این که اختلافات میان وی و پولادگر باعث ضربه به تکواندو می‌شود، گفت: مطمئنا ضربه می‌زند. اگر این اختلافات ادامه داشته باشد مطمئنا ضربه می‌زند. تا به امروز هم واقعا یک جاهایی اذیت شدیم. این موضوع را تحمل کردیم و امکانات‌مان نسبت به رویدادی که داشتیم کم بوده است.
ساعی در پاسخ به این سوال که آیا این بی‌توجهی عمدی بوده یا خیر؟ گفت: نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم. آقای پولادگر خودش بیست و اندی سال رییس این فدراسیون بوده و بیش‌تر از همه درک می‌کند. انتظار ما این بود که وقتی ایشان به آنجا می‌رود به ما کمک کند، همان‌طور که من وقتی ۴ سال عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بودم با وجودی که با تکواندو کار نمی‌کردم همیشه تلاش می‌کردم حق تکواندو را بگیرم. رییس فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: الان هم ما چیز اضافه‌تر از آقای پولادگر نمی‌خواهیم. از ایشان خواهش می‌کنیم به‌خاطر رشته خودشان که قهرمان پرور و مدال آور است، به خاطر این که این رشته تنها رشته‌ای است که هم در بانوان و هم آقایان مدال‌آور المپیک‌ است، حمایت کنند. فکر می‌کنم ما خیلی راحت‌تر باید با ایشان صحبت کنیم چرا که او حرف ما را بهتر می‌فهمد. دوستان دیگر در شورای برون مرزی خیلی تفاوت گرند اسلم و گرندپری را نمی‌دانند اما آقای پولادگر این‌ها را می‌داند و انتظار داریم بیش‌تر از تکواندو حمایت کنند. ساعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در برنامه ورزشگاه، درباره مهاجرت برخی تکواندوکاران ایران به کشورهای دیگر، گفت: نمی‌توانیم جلوی آدم‌ها را بگیریم. در گذشته تعدادی پناهنده شدند که شرایط نامناسب باعث این اتفاق شد. از سوی دیگر تکواندوی ما در دنیا حرف برای گفتن دارد و در دو رشته ممکن است این اتفاق بیفتد یکی تکواندو و دیگری کشتی. دارنده ۲ مدال طلا و یک برنز المپیک و ۲ طلا، یک‌نقره و یک برنز جهان، افزود: باید حرف این بچه‌ها را گوش کرد. من وقتی آمدم دو ورزشکار را برگرداندم. کار سختی بود اما با توجه به اعتمادی که به بنده دارند این کار را انجام دادیم. سعی می‌کنیم حتی آن‌هایی که برای پناهندگی رفته‌اند را برگردانیم. آن‌هایی که پناهندگی سیاسی نیستند و پناهنده اجتماعی هستند، با آن‌ها در ارتباطیم و همدیگر را می‌بینیم. البته آن‌ها که مشکل دارند سمت‌شان نمی‌رویم اما آن‌هایی که مشکل سیاسی ندارند را سعی می‌کنیم برگردانیم.
او درباره اعتراضات آرمین هادی‌پور، ملی پوش ایران در المپیک توکیو به او و فدراسیون تکواندو، گفت: او از بچه‌هایی بود که در سیستم‌ گرندپری ما امتیاز داشت اما در انتخابی تیم ملی باخت. او توقع داشت چون رنکش بالاست در تیم ملی فیکس شود. چند بار با او صحبت کردم. او جمله‌ای گفت که من خیلی تعجب کردم. گفت شما می‌خواهید این بچه را ببرید جهانی؟ گفتم شما خب به این بچه باخته‌ای. ساعی افزود: من از حق هیچ کس نمی‌گذرم. چند نفر از این بچه‌هایی که آمدند هیچ رنکی ندارند و در مسابقات جهانی در بازی اول به قهرمان جهان و المپیک می‌خورند. قطعا کار سختی داریم اما وقتی انتخابی می‌گذاریم هر کسی که برنده شود را انتخاب می کنیم. ما دل این ریسک کردن را داریم و پای آن ایستاده‌ایم. ما جوانگرایی نکردیم جوان‌ها آمدند حق خودشان را گرفتند. خود من‌ این بلا سرم آمده و سال‌ها پشت خط ماندم چون گفتند نفر مقابل شما تجربه‌اش بیش‌تر است. ما دو تیم در حد جهانی داریم و این بچه‌ها آنقدر بزرگ هستند که مطمئنم می‌توانند قهرمانان جهان و المپیک را ببرند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.