تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 14632

زاخارووا: موضع ژاپن هم‌راستا با سیاست تقابلی آمریکاست

زاخارووا: موضع ژاپن هم‌راستا با سیاست تقابلی آمریکاست

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل مارس سال جاری میلادی “هیدکی اویاما”، رئیس اداره امور اروپایی در وزارت امور خارجه ژاپن به مقایسه بین حمله روسیه به اوکراین و الحاق جزایر کوریل به روسیه پرداخت. در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در حال حاضر، ما قاطعانه شاهد فقدان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل مارس سال جاری میلادی “هیدکی اویاما”، رئیس اداره امور اروپایی در وزارت امور خارجه ژاپن به مقایسه بین حمله روسیه به اوکراین و الحاق جزایر کوریل به روسیه پرداخت.

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در حال حاضر، ما قاطعانه شاهد فقدان سیاست خارجی ژاپن در امور و روابط بین‌الملل هستیم. این خط‌مشی سیاسی درست همانی است که واشنگتن برای ژاپن ترسیم و دیکته کرده و اصلا در راستای منافع ملی این کشور و نقطه‌نظر همسایگی خوب نیست.

این دیپلمات روسی ادامه داد: مسکو و ژاپن برنامه‌ای برای همکاری و تعامل داشته و دو طرف می‌توانند حوزه‌های مربوط به اولویت‌های خود برای همکاری را شناسایی کنند اما به دلیل اینکه چنین همکاری بین مسکو و توکیو مورد پسند واشنگتن نیست، تمامی اینها به مسیری نامربوط کشانده شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.