تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 44088

رویکرد علمی پلیس در جهت برقراری و تامین نظم و امنیت

رویکرد علمی پلیس در جهت برقراری و تامین نظم و امنیت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در سومین جشنواره علمی و پژوهشی امام علی(ع) نیروهای مسلح که به میزبانی فرماندهی کل انتظامی کشور در سالن کوثر ستاد فراجا برگزار شد ضمن خوشامدگویی به حاضران و با تسلیت شهادت ۱۱ تن از افسران پلیس در حادثه تروریستی راسک گفت: جای تقدیر

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در سومین جشنواره علمی و پژوهشی امام علی(ع) نیروهای مسلح که به میزبانی فرماندهی کل انتظامی کشور در سالن کوثر ستاد فراجا برگزار شد ضمن خوشامدگویی به حاضران و با تسلیت شهادت ۱۱ تن از افسران پلیس در حادثه تروریستی راسک گفت: جای تقدیر و تبریک دارد به کسانی که که در عرصه علم و پژوهش جهادی عمل کرده و در حوزه علوم اجتماعی و انسانی نیز جهادی تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه صرف نظر از نتایج به دست آمده در این جشنواره که چراغ راهی است برای نیروهای مسلح و راه را مشخص می کند، اظهار داشت: فرماندهی کل انتظامی امروز در کنار ماموریت های متمرکز و غیرمتمرکز خود حجم وسیعی از مسائل علوم اجتماعی و انسانی را در بر می گیرد و باید به همین سبب به پیشرفته ترین علم روز در این حوزه به ناچار دسترسی داشته باشد.
سردار رادان با اشاره به اینکه امروز این موضوع اختیار نیست که یک الزام است، خاطرنشان کرد: پیشرفته ترین امکانات روز باید در اختیار نیروهای مسلح و خصوصا مجموعه انتظامی باشد تا بتواند به مسائل پیش رو و انجام ماموریت های خود آگاهی و از آن بهره ببرد.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه بعد از اولین جلسه ای که با حضور رئیس ستاد کل و تاکیدات وی مبنی بر استفاده از علم و پژوهش در مجموعه انتظامی برگزار شد ما نشستی با دانشگاهیان برگزار کردیم و ۲۱۵ نفر از رؤسا و اعضای هیئت علمی دانشگاهیان شرکت کردند، اظهار کرد: این جلسه نشان داد که ظرفیت انتظامی و دانشگاه ها بالاست و به دنبال بیش از پیش بهره بردن از توان یکدیگر در حوزه های مختلف هستیم  و قرار بر این شد تا جلسات استمرار داشته باشد.
وی تاکید کرد: ما امروز با یک حجم وسیع از ماموریت ها درحوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی در کنار حجم وسیع ماموریت های روزمره انتظامی مواجه هستیم و این بر ما تکلیف است و اختیار نیست.
فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: امروز در حوزه علوم اجتماعی و انسانی باید از پیشرفته ترین تجهیزات بروز استفاده کنیم و مجموعه انتظامی بر خود وظیفه می داند تا از این امکانات بهره ببرد و معتقد است در این مسیر هر هزینه ای انجام شود، درآمد محسوب می شود و امیدواریم وجود شما که خیر و برکت برای نیروهای مسلح است برای مجموعه انتظامی نیز خاصه همواره با برکت همراه باشد.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه پژوهش و تحقیق در جامعه اسلامی، تنها به عهده قشر خاص یا مجامع علمی محدود نمی گردد، اظهار داشت: تحقیق و پژوهش بر اساس آموزه های دین اسلام، وظیفه ای است که بر دوش همگان و حتی مجموعه انتظامی قرار داده شده است و هر کس در هر مرتبه ای موظف است در حد توان و امکانات خویش به آن بپردازد.
وی تصریح کرد: هرچه بر میزان دانش مأموران افزوده شود، کارایی پلیس در مقابله با جرایم و آسیب های اجتماعی ارتقا پیدا می کند و احساس امنیت شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.
سردار رادان  با اشاره به رویکرد علمی پلیس در جهت برقراری و تامین نظم و امنیت افزود: سرمایه گذاری در امر علم و پژوهش موجب پیشرفت و ارتقا سطح ماموریت های پلیس می شود و سرمایه گذاری در این مقوله بر عملکرد پلیس اثر مستقیم دارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.