تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر : 7258

انتقال آب نتیجه‌ای جز نابودی خوزستان نخواهد داشت

انتقال آب نتیجه‌ای جز نابودی خوزستان نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد آوایی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با وزیر نیرو به‌منظور بررسی آخرین وضعیت خوزستان از نظر ظرفیت سدها و همچنین موضوعات پیرامون انتقال آب اظهار کرد: انتقال آب از سرچشمه‌های دز و کارون یک اقدام کاملاً غیر کارشناسی است که با وجود تذکر جدی متخصصان، این امر ادامه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد آوایی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با وزیر نیرو به‌منظور بررسی آخرین وضعیت خوزستان از نظر ظرفیت سدها و همچنین موضوعات پیرامون انتقال آب اظهار کرد: انتقال آب از سرچشمه‌های دز و کارون یک اقدام کاملاً غیر کارشناسی است که با وجود تذکر جدی متخصصان، این امر ادامه یافت که منجر به نابودی بخشی از جلگه خوزستان شد.

وی افزود: در ماه‌های گذشته نیز با توجه به بحران جدی خشک‌سالی در شهرهای جنوبی استان، مشخص شده که انتقال آب نتیجه‌ای جز نابودی خوزستان و به وجود آمدن ناهنجاری‌ها نخواهد داشت.

نماینده مردم دزفول در مجلس تأکید کرد: تأمین نشدن منافع مردم خط قرمز ماست که ازاین‌رو در هر طرحی باید بامطالعه دقیق و اجرای کارشناسانه، مصلحت عموم مردم تأمین شود.

آوایی در ادامه به پروژه انتقال آب غدیر نیز اشاره کرد و افزود: پروژه انتقال آب غدیر یک طرح ملی است که توسط دولت و نهادهای بالادستی به‌منظور تأمین آب شرب شهرهای جنوبی خوزستان از سد کرخه در سال‌های گذشته کلید خورده است.

وی تصریح کرد: قرار است که در آینده نیز بخش اندکی از این انتقال آب از پایین‌دست رودخانه دز تأمین شود که تأمین آب از دریاچه و یا بالادست رودخانه دز برای مصارف کشاورزی و صنعتی هرگز درست نیست.

آوایی با بیان اینکه این تصور غلط به دلیل اشتباه لفظی وزیر پیش‌آمده بود، گفت: در حالی که در مذاکرات با وزیر نیرو و مدیریت طرح غدیر مشخص شده که انتقال آب از طریق سد کرخه و پایین‌دست رودخانه دز (در محل ایستگاه پمپاژ W2 اسپیل کرخه در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان شوش) صرفاً برای تأمین آب شرب شهرهای جنوبی استان خواهد بود.

وی یادآور شد: این طرح باید صرفاً برای تأمین آب شرب مردم خوزستان باشد تا مشکلی برای کشاورزان شهرهای شمالی خوزستان که حجم بالایی از تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده‌اند به وجود نیاید؛ بنابراین چنانچه در آینده کار غیر کارشناسی برخلاف منافع مردم بخواهد صورت بگیرد ما با تمام توان مخالفت خواهیم کرد.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.