تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 46316

روزهای جهنمی در شیلی؛ تلفات حریق جنگلی از ۱۱۰ تن گذشت

روزهای جهنمی در شیلی؛ تلفات حریق جنگلی از ۱۱۰ تن گذشت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رئیس جمهور شیلی در پی گسترس آتش‌سوزی‌ها وضعیت اضطراری اعلام و تاکید کرد تمام منابع لازم را برای مقابله با این وضعیت در دسترس قرار خواهد داد. گمان می رود این مرگبارترین آتش سوزی ثبت شده در جنگل های شیلی باشد. بسیاری از مصدومان، افرادی بودند که

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رئیس جمهور شیلی در پی گسترس آتش‌سوزی‌ها وضعیت اضطراری اعلام و تاکید کرد تمام منابع لازم را برای مقابله با این وضعیت در دسترس قرار خواهد داد.
گمان می رود این مرگبارترین آتش سوزی ثبت شده در جنگل های شیلی باشد. بسیاری از مصدومان، افرادی بودند که در تعطیلات تابستانی از منطقه ساحلی بازدید می کردند.

عکس: گاردین

همچنین وزارت بهداشت شیلی یک هشدار بهداشتی در والپارایسو اعلام کرده است. این وزارتخانه خواستار ایجاد بیمارستان‌های صحرایی نیز شده است.
این وزارتخانه در همین بیانیه اعلام کرده است دانشجویان پزشکی نزدیک به پایان تحصیلات خود برای کمک به کاهش فشار بر کادر درمان استخدام خواهند شد.

عکس: رویترز

نیروهای امدادی همچنان در تلاش برای مهار حریق هستند و انتظار می‌رود که شمار قربانیان افرایش یابد.
دولت شیلی از مردم خواسته است به مناطق آسیب دیده از آتش سوزی سفر نکنند.
یکی از ساکنان ۶۱ ساله، این آتش‌سوزی را «جهنم» توصیف کرده است.
بر اساس گزارش بی بی سی، در همین حال، وزارت مسکن شیلی گفت که بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ خانه تحت تاثیر آتش سوزی قرار گرفته و بسیاری از آنها در آتش سوخته‌اند.

عکس: رویترز

آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی در طول ماه‌های تابستان (در حال حاضر ساکنان نیمکره جنوبی زمین، فصل تابستان را سپری می‌کنند) نسبتاً رایج است و فصل اوج آتش سوزی معمولا از اوایل دسامبر شروع می شود و چندین ماه طول می کشد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.