تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
کد خبر : 6790

بیش از ۱۳ درصد از افراد پانزده ساله و بیشتر، به سینما رفته اند

بیش از ۱۳ درصد از افراد پانزده ساله و بیشتر، به سینما رفته اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار ایران، طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران است که با هدف شناخت فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامه‌ریزی های فرهنگی کشور طراحی شده است. این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١۵ ساله و

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار ایران، طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران است که با هدف شناخت فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامه‌ریزی های فرهنگی کشور طراحی شده است.

این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١۵ ساله و بیشتر گونه ای طراحی شده است که نتایج به تفکیک تمام استان ها قابل ارائه است. در این آمارگیری به ۴۳ هزار و ۷۰۰ خانوار شهری و ۱۸۸ هزار و ۶۰ خانوار روستایی و در کل به ۶۲ هزار و ۵۶۰ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه های اجتماعی، فعالیت های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و … افراد ١۵ ساله و بیشتر اخذ شده است.

مهمترین یافته های طرح در حوزه های سینما، تئاتر و کنسرت به شرح زیر است؛

سینما

‌در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ۴.١٣ درصد از افراد ١۵ ساله و بیش‌تر اظهار نمودند که به سینما رفته اند. ٣٣درصد ازاین افراد، یک بار به سینما رفته اند که بالاترین درصد، و ۴.۶ درصد، از این افراد پنج بار به سینما رفته اند که کمترین درصد را به خود اختصاص داده اند.

‌۵۴.۹ درصد این افراد با خانواده، ٨.۴١ درصد با دوستان، ۲.۵ درصد به تنهایی و ۰.۸ درصد با سایر افراد در سینما حضور یافته اند.

‌ اولویت تماشای گونه(ژانر) های فیلم‌ سینمایی، در تماشا سینما، برای افراد ١۵ ساله و بیشتر، به ترتیب اجتماعی با ۵.۵۸ درصد، کمدی با ۹.۵۷ درصد، دفاع مقدس با ۵.۷ درصد، کودک و نوجوان با ۷.۶ درصد و سایر با ۵.۲۱ درصد بوده است.

تئاتر

‌در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ٣.٣درصد از افراد ١۵ ساله و بیش‌تر به تماشای تئاتر رفته اند. ۴۴.۵ درصد از این افراد، یک بار به تماشای تئاتر رفته اند که بالاترین درصد و ٣ درصد نیز پنج بار به تئاتر رفته اند که کمترین درصد را به خود اختصاص داده اند.

کنسرت

‌در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ۴ درصد از افراد ١۵ ساله و بیش‌تر به کنسرت رفته اند. ۵۳.۵ درصد از این افراد، یک بار به کنسرت رفته اند که بالاترین درصد و ۱.۶ درصد نیز پنج بار به کنسرت رفته اند که کمترین درصد را به خود اختصاص داده اند.

شایان ذکر است نتایج تفصیلی این طرح به زودی در درگاه ملی آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قرار خواهد گرفت.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.