تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر : 36715

رقابت نفسگیر کشتی ایران و آمریکا برای قهرمانی جهان

رقابت نفسگیر کشتی ایران و آمریکا برای قهرمانی جهان

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد جوانان جهان ۲۰۲۳ در امان پایتخت اردن، ایران با کسب ۲ مدال طلا و یک نقره و مجموع ۸۰ امتیاز بعد از آمریکا که با ۹۵ امتیاز در صدر قرار دارد، موقتا در جایگاه دوم قرار گرفت. اما ایران در ۵ وزن دوم

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد جوانان جهان ۲۰۲۳ در امان پایتخت اردن، ایران با کسب ۲ مدال طلا و یک نقره و مجموع ۸۰ امتیاز بعد از آمریکا که با ۹۵ امتیاز در صدر قرار دارد، موقتا در جایگاه دوم قرار گرفت.
اما ایران در ۵ وزن دوم این مسابقات که امشب(چهارشنبه) به معرفی نفرات برتر به پایان می رسد، شانس کسب ۳ مدال طلا و یک برنز را دارد. آمریکا نیز در ۵ وزن دوم شانس رسیدن به یک مدال طلا و ۲ برنز را خواهد داشت.
به این ترتیب با توجه به شانس بالای ایران برای کسب پیروزی در ۴ دیدار امشب، ایران بخت بیشتری برای رسیدن به عنوان قهرمانی جهان خواهد داشت.
در این میان رقابت فینال وزن ۷۴ کیلوگرم میان کشتی گیران ایران و آمریکا حساس و تعیین کننده خواهد بود. تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در ۲ سال گذشته در مسابقات جهانی روسیه و بلغارستان موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد.
کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اوفا در روسیه با ۱۷۸ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و تیم های روسیه و آمریکا به ترتیب با ۱۴۲ و ۱۲۹ امتیاز دوم و سوم شدند. ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۲ صوفیه بلغارستان نیز با اختلاف ۲۷ امتیازی نسبت به آمریکا بر سکوی نخست جهان ایستاد و آمریکا و هند نیز دوم و سوم شدند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.