تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر : 46296

رفع دغدغه مالی و ذهنی مهم‌ترین نیاز بیماران مبتلا به سرطان

رفع دغدغه مالی و ذهنی مهم‌ترین نیاز بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مهرابی بهار، در آستانه برگزاری همایش دسترسی عادلانه همگانی به مراقبت‌ها در بیماری سرطان، افزود: دغدغه اصلی بیماران بعد از آگاهی از بیماری این است که به کجا مراجعه کنند و هزینه آن را چگونه بپردازند. وی با اشاره به سامانه مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان که

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مهرابی بهار، در آستانه برگزاری همایش دسترسی عادلانه همگانی به مراقبت‌ها در بیماری سرطان، افزود: دغدغه اصلی بیماران بعد از آگاهی از بیماری این است که به کجا مراجعه کنند و هزینه آن را چگونه بپردازند.
وی با اشاره به سامانه مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان که با استقبال شبکه ملی خیرین حوزه سرطان روبرو شد، گفت: گرچه این طرح از سوی مکسا ارائه شد، اما شبکه ملی خیرین کمک کرد تا امکان توسعه آن به نحوی ایجاد شود که برآیند توان و تخصص همه خیریه‌های با سابقه و فعال در حوزه درمان و مقابله با بیماری سرطان، هم افزایی داشته باشند و به نفع بیماران استفاده شوند.
مدیر عامل شبکه ملی خیرین حوزه سرطان افزود: این شبکه با ایجاد این سامانه به رفع دغدغه بیماران مبتلا به سرطان اقدام کرد، به نحوی که نیاز یک بیمار به لحاظ تغذیه، مشاوره، فیزیوتراپی، بازتوانی، دارو و تجهیزات، شیمی درمانی، رادیوتراپی، جراحی و متدهای روز دنیا مانند درمان شخصی سازی شده و مولکولی در این سامانه پیش بینی شده است و بیماران می‌توانند از خدمات خیریه‌های مختلف در زمان مناسب بدون مراجعه بهره مند شوند.
مهرابی بهار درباره عملکرد این شبکه اظهار داشت: طی سال گذشته شبکه ملی خیرین در سه همایش ملی و بین المللی حضور پررنگی داشت که شناخت مناسب از ظرفیت‌های متقابل خیریه‌ها را به دنبال داشت. علاوه بر این با دعوت از مدیران و کارشناسان شورای عالی بیمه سلامت، وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راهکارهای اجرایی کمک به رفع مشکلات و دغدغه بیماران مبتلا به سرطان مانند پیشگیری پوشش بیماران در صندوق صعب العلاج، کمک در اجرای دستورالعمل‌ها و مسیرهای بالینی استاندارد و علمی و دسترسی بیماران به دارو فراهم شد و خیریه‌های فعال در حوزه روانشناسی، تغذیه، مددکاری، طب حمایتی و تسکینی، پزشکی ورزشی، بازتوانی و در نهایت پیشگیری و غربالگری آموزش دیدند.
وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان در قم افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم اولین دانشگاهی بود که به اجرای مدیریت بهینه و جامع سرطان پاسخ مثبت داد به نحوی که از پیشگیری و غربالگری گرفته تا تشخیص زودهنگام و بهنگام و درمان و طب حمایتی و تسکینی به عنوان زنجیره خدمت تشخیص و درمان سرطان را از فاز مطالعاتی و علمی وارد فاز اجرایی کرده است.
مهرابی بهار گفت: علاوه بر این دانشگاه‌های دیگری از جمله دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در عملیاتی کردن این طرح نقش داشتند و به تازگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و شیراز نیز برای اجرای طرح اعلام آمادگی کرده اند.
وی درباره چالش‌های پیش روی خیریه‌ها، افزود: این چالش‌ها شامل تصویب نشدن قانون تشکل‌ها، مسائل حقوقی و رشد نامناسب اقتصادی و مالیات است. اما مهم‌ترین چالش ارتباط نامناسب خیریه‌ها با هم بود که با ابتکار ایجاد شبکه ملی خیرین این موضوع تا حدی رفع شد.
معاون طرح و برنامه مکسا، همچنین از ایجاد صندوق توسعه مشارکتی فناوری‌های نوین در حوزه سرطان خبر داد و گفت: با ایجاد این صندوق خیرین و مؤسسات خیریه در حوزه پیشگیری، توسعه علم و دانش و ورود تکنولوژی‌های جدید تشخیص و درمان مشارکت می‌کنند.
مهرابی بهار در ادامه ایجاد شفافیت در امور مالی و پرسنلی خیریه‌ها را در جلب اعتماد مردم و خیران مهم دانست و افزود: تسهیل قوانین و فرآیندهای مرتبط با جذب داوطلب و کمک‌های مردمی، همچنین تسهیل شرایط و ایجاد مشوق‌های مالیاتی از سوی حاکمیت در این حوزه اثرگذار است.
همایش دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌ها در بیماری سرطان ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.