تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر : 4566

راهکارهای ترخیص کالاهای دپو شده در گمرکات بررسی شد

راهکارهای ترخیص کالاهای دپو شده در گمرکات بررسی شد

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات نشست عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: از آنجایی که احسان خاندوزی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی انتخاب شد، در این جلسه انتخاب جایگزین وی برای تصدی نایب رئیسی کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و شهباز حسن‌پور به عنوان نایب

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات نشست عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: از آنجایی که احسان خاندوزی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی انتخاب شد، در این جلسه انتخاب جایگزین وی برای تصدی نایب رئیسی کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و شهباز حسن‌پور به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون انتخاب شد.

وی ادامه داد: همچنین لایحه توسعه منطقه انزلی جهت رفع ایرادات شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از اعمال تغییرات لازم، به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ دستور بعدی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه ایجاد مناطق تجاری و صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران بود که این لایحه نیز به تصویب رسید.

مرحبا بیان کرد: همچنین لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی درباره کمک به همکاری‌های متقابل در امور گمرکی نیز تصویب شد.

وی اظهار کرد: همچنین لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح شد و به تصویب اعضای کمیسیون اقتصادی رسید.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز مجلس تذکری درباره دپوی برخی از کالاها و لوازم بیمارستانی در گمرکات ارائه داد و گفت که علی‌رغم نیاز کشور به این کالاها، کالاهای مذکور در گمرکات کشور فاسد می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس نیز امروز کمیسیون اقتصادی مجلس را مأمور کرد تا موضوع ترخیص کالاهای مورد نیاز و فاسد شدنی در گمرکات را پیگیری و گزارش آن را به هیئت‌رئیسه ارائه کند که راهکارها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.