تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 38737

دیدار خاندوزی با وزیر دارایی مصر در قاهره با تاکید بر توسعه روابط

دیدار خاندوزی با وزیر دارایی مصر در قاهره با تاکید بر توسعه روابط

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام دفتر حافظ منافع ایران در مصر، سید احسان خاندوزی در جریان سفر به مصر در روز یکشنبه دوم مهر با «محمد معیط»، وزیر دارایی مصر ملاقات و در رابطه با تحولات روابط دو جانبه به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین دو کشور

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام دفتر حافظ منافع ایران در مصر، سید احسان خاندوزی در جریان سفر به مصر در روز یکشنبه دوم مهر با «محمد معیط»، وزیر دارایی مصر ملاقات و در رابطه با تحولات روابط دو جانبه به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین دو کشور گفت‌وگو  و رایزنی کرد.
 وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن تاکید بر عزم دولت ابراهیم رئیسی جهت توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه و ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور بزرگ و تاریخ ساز مصر و ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری‌های فی مابین در زمینه بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران و شرکت مشترک کشتیرانی، بر امکان انتقال فناوری ایران در حوزه داروسازی و پتروشیمی به مصر تاکید کرد.
وزیر دارایی مصر نیز بر آمادگی کشورش برای اجرایی و عملیاتی کردن پیشنهادات مطرح شده توسط خاندوزی تاکید و اظهار کرد: مصر بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم می‌داند و امیدوار هستیم به زودی شاهد ارتقای روابط دو کشور باشیم.
وی تصریح کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه گردشگری، تشویق سرمایه‌ گذاری از طریق توافقات و تفاهم‌نامه‌های گمرکی و کاهش تعرفه‌ها و مالیات و تولیدات مشترک همکاری کنند.
وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز برای تداوم ارتباطات و پیگیری طرح‌های مورد بحث پیشنهاد کرد کمیته مشترکی فی مابین معاونین وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و وزیر دارایی مصر تشکیل شود که مورد توافق قرار گرفت.
همچنین همکاری در زمینه موضوعات گمرکی و تعرفه‌ها و حمایت بانک‌ها از تجار و سرمایه‌گذاران از جمله محورهایی بودند که مورد توافق وزرای دو کشور قرار گرفت.
براساس اعلام دفتر حافظ منافع ایران در مصر، این ملاقات که در فضایی دوستانه و صمیمی و با استقبال گرم وزیر دارایی مصر برگزار شد، در واقع اولین ملاقات در زمینه مباحث اقتصادی فی مابین دو کشور در دهه گذشته و بعد از ملاقات اخیر وزیران امور خارجه دو کشور در نیویورک محسوب می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.