تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 10445

روسیه: هند احتمالا اولین خریدار سامانه اس-۵۰۰ است

روسیه: هند احتمالا اولین خریدار سامانه اس-۵۰۰ است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه آر.بی.سی و در پاسخ به این سوال که آیا هند قرار است اولین کشور خریدار سامانه اس-۵۰۰ ساخت روسیه باشد، بیان کرد: تردیدی نیست که به مجرد تحویل این سامانه به سربازان ارتش ما، هند در صورت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه آر.بی.سی و در پاسخ به این سوال که آیا هند قرار است اولین کشور خریدار سامانه اس-۵۰۰ ساخت روسیه باشد، بیان کرد: تردیدی نیست که به مجرد تحویل این سامانه به سربازان ارتش ما، هند در صورت ابراز تمایل برای خرید این سلاح پیشرفته، در صدر فهرست فروش قرار خواهد گرفت.

در همین حال معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد، ارزیابی اخیر کارشناسان اندیشکده موسوم به “موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم” (سیپری) مبنی بر افول فروش بزرگترین تولیدکنندگان سلاح در روسیه در بازار جهانی تسلیحات را قبول ندارد.

این معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد: من در این پیش زمینه با نتایج اتخاذ شده از سوی آنها موافق نیستم زیرا آنها خیلی چیزهایی که من درباره آنها می‌دانم را لحاظ نکرده‌اند. دوما این که داده‌های آماری ما نشان می‌دهند که ما دفتر پایداری برای قراردادهای بلند مدت با میزان ارزش ۵۰ میلیارد دلار داریم و براساس جدیدترین آمار صادرات سالانه ما، رقمی معادل ۱۳-۱۵ میلیارد دلار بوده است. واردکننده‌های سرشناس اقلام ما، قراردادهایی بلند مدت با ما دارند.

بوریسوف خاطر نشان کرد: روسیه برای ارائه کردن تسلیحات اساسا جدید به بازار جهانی تسلیحات آمادگی دارد.

وی افزود: منظورم نوآوری‌ها و سیستم‌های دفاع هوایی است که ما را در جهان پیشتاز ساخته است. این شامل سامانه اس-۵۰۰  Prometei هم می‌شود. ما در واقع و در مقایسه با سایر کشورها طیف وسیع کاملی از سامانه‌های دفاع هوایی، از سیستم‌های موشکی زمین به هوای دوش پرتاب تا پرتابگرهای چند منظوره اس-۴۰۰ را به بازار ارائه می‌دهیم.  

معاون نخست وزیر روسیه خاطر نشان کرد: آنها کارایی عملی خود را در بسیاری از موقعیت‌ها از جمله درگیری‌های نظامی اخیر در عمل ثابت کرده‌اند. آنها برخوردار از تقاضا در بازار هستند و مشتریان با رضایت آنها را خریداری می‌کنند.

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، گزارش سالانه ۲۰۲۰ خود را در ششم دسامبر منتشر کرد که در آن مساله فروش تسلیحات و خدمات نظامی توسط ۱۰۰ شرکت برتر این صنعت را پوشش داد.

این گزارش نشان می‌دهد، سطح فروش شرکت‌های روس که در میان این ۱۰۰ شرکت برتر قرار دارند برای سومین سال متوالی کاهش یافته است. به طور خاص، فروش‌ آنها در سال ۲۰۲۰ با ۶.۵ درصد کاهش به ۲۶.۴ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که در سال ۲۰۱۹ معادل ۲۸.۲ میلیارد دلار بود. بر اساس این گزارش، ۹ شرکت روس عامل پنج درصد از مجموع فروش ۱۰۰ شرکت برتر بوده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در ۲۰ ژوئیه اعلام کرد، سامانه دفاع هوایی اس-۵۰۰ یک پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز را علیه یک هدف بالستیک سریع در حوزه آزمایشی کاپوستین یار انجام داده است. در این پرتاب آزمایشی، مشخصات عملیاتی اعلام شده برای اس-۵۰۰ تایید شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.